Gå til innhold

hvem har vært på UL, når i svagnerskapet, spesiell åsak?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vært på vaginal ultralyd. Skulle dit for å utrede om jeg hadde pco og sånn, men testet positivt dagen før. Ringte for å avlyse timen, men de ønsket meg velkommen. Så jeg fikk se allerede ved uke 5!!!

Det var for tidlig til å se fosteret, derfor har jeg ny time i morgen, to uker etter den første. Nå kommer vi til å se noe pluss høre hjerteslag, og jeg gleder meg vilt. Jeg trodde aldri jeg ville få så god oppfølging, men det er trygt og godt og gledelig! Får jo en mer eksakt termindato også nå, siden jeg ikke kan regne fra siste mens. Spennende!

åh d blir spennende:) masse lykke til..og kos dere i den lile stunden dere får se nurket på skjermen:)

god du får god oppfølging, men hva er pco, har ikke peiling på sånt...sikkert dumt spørsmål men bedre å spørre enn å ikke vite..

Heey, var innom andre ting ei stund..

PCO er kort sagt en hormonell ubalanse. Man kan ha cyster og en rekke plager. Den verste er sjelden eller manglende eggløsning, og det er ikke lurt når man ønsker å bli gravid.

Jeg har alltid hatt en rekke symptomer på dette, men aldri helt fått det avklart. Var gravid for fire år siden, men mistet. Det er en uheldig konsekvens av tilstanden desverre. Men det finnes mye hjelp på området, alt i fra tabletter for å få eggløsning til prøverør.

Jeg har etter dette gått ned over 30 kg med sunt kosthold og trening. Det skal ha fått mye hos meg i balanse. De hormonelle verdiene er fine nå, og jeg ble sååå glad da jeg ble gravid så fort. Sluttet med pillen for kun to måneder siden, var kjapp med å be om utredning for det tar på psykisk å ikke få det til. Jeg hadde kanskje ikke trengt å bekymre meg så mye jeg da. Nå håper jeg bare jeg klarer å holde på den lille!!

Jeg skal ha ultralyd om 1 1/2 uke--da er jeg akkurat 8 uker paa vei. Legen tok et par HCG proever av meg denne gangen fordi jeg har mistet tidligere, og de beveger seg godt oppover som de skal og er innenfor normalsonen, men er likevel litt i hoeyeste laget. Hun har sagt at alt ser normalt ut og at det ikke er noe aa bekymre seg over--og jeg tror hun rett og slett vil fastsette termindato og evt sjekke om det gjemmer seg ett eller to fostere der inne.

Annonse

Hei.

Jeg har hatt to ul'er. Når jeg var 5+5 og 7+1. I morra skal jeg har enda en, er da 8+4. Dette pga exu sist svangerskap, og fordi jeg ble så fort gravid igjen. Hadde bare en mens fra opperasjon til jeg var på'n igjen... :-)

Jeg skal til nakkefoldskanning i uke 11/12 ca. Tar det mest fordi jeg bare vil se hvordan det ser ut :)

Er et tilbud til alle gravide i København og Frederiksberg Kommune her i Danmark. Så jeg sitter og leser om det. Må visst bestille tid allerede nå, selv om jeg ikke skal før i januar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...