Gå til innhold

Pressrier fra 6 cm åpning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødsel nr to ble IKKE som planlagt. Jeg kom på sykehuset med smårier klokka tolv om kvelden. Hadde da 6 cm åpning. Klokka 7 om morgenen var det fremdeles 6 cm åpning så da tok de vannet. Fra da av hadde jeg kraftige og lange jævlige pressveer frem til klokka ti. Da kom gullet endelig ut. Jeg hadde så vondt i disse timene at jeg bare lå og ulte. Er det noe normalt å ha pressrier såååå lenge. Tør vel nesten ikek føde neste gang hvis det i det hele tatt blir noen nestegang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stakkars deg....

jeg hadde også en jævelig fødsel for 8 uker siden....den første fødselen var himmel i forhold til den siste. Jeg hadde pressrier fra 4 cm åpning, men jeg var heldigere enn deg for jeg fikk styrtfødsel så det gitt 15 min fra 4-10 cm og så stanget hodet en stund...slt i alt tok det 60 min....

Helvetesfødsel sa jm, men fordelen er at det varte kort.....tror du føler det bedre etter en stund, og minnene blir svakere...

Skrevet

jeg fikk også pressrier med en gang vannet gikk... hadde kanskje 7 8 cm åpning jeg da, mem presset alt jeg kunne i tre og en halv time før babyen ble tatt med vakum......

de sa at det ikke var vanlig å få pressrier så tidlig, så det var derfor og fordi babyens hjertelyd var så fin at jeg fikk holde på så lenge...-- heldige meg.

hun lå med ansiktet opp og hodet kom ikke over "den siste kanten"... presset på pressrier som kom med ti sek mellomrom, og meg jordmødres hender oppi der for å få hodet hennes over men uten hell.. og tilslutt så var det bare ikke mer krefter og jeg klarte ikke presse riktig lenger. sluttet ikke akkurat som jeg ville, vakum , og i tillegg løsnet den to ganger, men hun kom hun hvertfall..

men jueg har ikke tatt stilling til om jeg gjør det igjen enda for jeg stenger liksom alt ute... men legen sa hvertfall at det ikke var vanlig å få saå presstrang så tidlig, så da er det nok ikke vanlig på 6cm heller...

Skrevet

Jeg fikk pressrier på 7 cm fordi hodet til snuppa stod så utrolig langt ned i bekkenet. JM kunne bare stikke inn fingertuppen og så kjente hun hodet. Kanskje det var slik med deg også? Jeg ble deretter tøyd fra 7 til 10 cm på to rier. Heldigvis gikk pressinga også fort, hun var ute på 5-6 rier.

Skrevet

Pressa i fire timer jeg, så ja det er mulig.... =(

De sa det skulle ta fra 10min til en time.... Litt nedtur det ja!

Skrevet

Med nr 1 fikk jeg pressrier ved 7 cm åpning,gikk 3 timer fra 7 cm til 8 cm...... JM sa det var fordi det lå fostervann i åpningen foran hode til babyen,som på en måte "lurte kroppen",at den da trodde at babyen var på vei ut,og da kom trykketrangen.... Pressriene begynte kl 19.30 om kvelden,og 23.30 var gutten ute,altså 4 timer..... Helt forferdelig !

Med nr 2 fikk jeg pressrier da vannet gikk da jeg hadde 9 cm åpning,måtte holde igjen 1 time,og jordmor måtte tøye den siste kanten ut til 10 cm. I alt 1 time fra pressriene begynte til vesla var ute (fikk henne ut på 3 pressrier da jeg endelig fikk lov å trykke skikkelig)

Så det var myyyyye lettere andre gang :-)

Skrevet

joda pressrier kan man visst ha en stund ja.... fikk pressrier ved 3 cm åpning jeg - altfor tidlig - og det nytter jo ikke holde igjen... og det fører jo bare til mye vondt og ingen mere åpning akkurat- fikk spinalbedøvelse etter 2 t med vonde pressrier, slappet endelig godt av og ca to t etter var han ute. Det var da nr tre kom. På nr to hadde jeg og pressrier fra ca 3-4 cm- men fikk da ingen hjelp. presset i tre timer før han kom ut- og hele tiden sa jordmor - neste ri er han ute! grrr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...