Gå til innhold

huff har begynt og grue meg jeg.

Anbefalte innlegg

og jeg som har vært igjenom ks tre ganger før. våkner om natta og har skikkelig dødts angst.tenker bare på ting som kan gå galt . æsj det er skikkelig udregelig.det overskygger gleden til han skal komme. skal bli godt og få det overstått.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7279502-huff-har-begynt-og-grue-meg-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei skal inn kl. 0700 jeg også. det som skjer på førkontrollen er at de kjører en registrering og du får en prat med anesti. fyller ut eventuelle papirer og sånne ting. siste ks jeg hadde kom jeg også inn kl. 0700 da ble jeg vist til føden og gjort klar dvs de satt inn kateter . så ble jeg trillet ned på oprasjons avd. der kom alle de som skulle være med på oprasjonen og alle hilste og var kjempe koselige der måtte jeg vente til oprasjons stua var klar . pappan fikk grønne klær så ble jeg trillet inn og så satt de spinal bedøvelsen kan ikke huske at den var spes vond. så ble sjermbrettet satt opp det tok ca seks min fra de begynte på inngrepet og til babyen var ute, hele oprasjonen tok ca 45 min. ble trillet til oppvåkninga eller hva det heter. der lå jeg ca tre timer fikk barne ditt så fort de var ferdig med og sjekke at alt sto bra til med han. ungen var ute kl. 0900 og jeg var oppe og gikk kl. 1400. så det gikk rimelig greit .

jøss jammen hjalp det på nervene og skrive det ned;))) takk.

Annonse

Takk, det hjelper på nervene mine å vite litt hva som skal skje også:-)

Hørtes jo ikke så ille ut det da;-) hehe.. Merker at jeg er litt mer nervøs enn det jeg vil innrømme..

Dem tar ikke noen gynekologisk undersøkelse på den førkontrollen eller?

Også en ting til, sambo er liveredd for at han kommer til å se noe, han har egentlig ikke lyst til å være med inn på operasjonssalen, men han er vel helt gjemt bak skjermbrettet han å??

nei det er den 11,12 så nå stresser jeg som en helt for og bli ferdig til jul før jeg skal inn. kommer hjem den 16 og da er det bare soffa sitting og amming . rart forresten og pynte til jul når det er 10 varmme grader ute og sola skinner.

Ser at FIRE BARNS MOR ikke har svart deg enda,men jeg vet litt (hadde også hasteKS sist og skal ha planlagt snitt på Ullevål neste torsdag)

Aller først skal dere vel inn til sjekk på sykehuset dagen før snittet ?

(kanskje det du sier du skal ha uken før?)

Det skal iallefall vi, regner med at det blir gjennomgang av hva som skal skje dagen etter, sikkert en ekstra UL og kontroll av baby, samt info om at man skal være fastende fra midnatt (har også hørt noe om klyster kvelden før, det er kanskje frivillig)

Når vi kommer inn (skal inn 06.30 vi, gjeeeesp) så far man tildelt fødestue (selv om man ikke skal føde der, så er man der til operasjonen er klar) og blir vel prepper for operasjonen,dvs kateter, veneflon, sjekk av barnets hjertelyd, og man gis kanskje noe intravenøs væske.

Så får man klær, og far får klær.

Så er det bare å vente, tror de tar første operasjon rundt kl. 9, men man er avhengig av et ledig legeteam samt anestesi, så hvis det skjer akutte ting på sykehuset blir man skjøvet bakover i køen.

Dere skal helt sikkert ha en detaljert gjennomgang på sykehuset før dagen.

Venter_nr_2 :

Ja, dere er helt dekket bak skjermbrettet og behøver ikke se noenting av det som foregår, men pass dere for å se rett opp i den store lampa som henger over op.bordet !

Der ser man nemlig speilbilde av alt som skjer.....

Vi fikk litt fnatt da vi fant ut av det og måtte låse øyne med hverandre for at ikke en av oss skulle titte opp :-)

ja han er helt gjemt bak sjermen. sist gang satt sambo og så opp i take jeg sjønte ingen ting og tittet opp han satt og så ingrepet i lampa;)) den var så blank at den fungerte son et speil. men, når de oppdaget det bare vred de litt på den. han er sykepleier så han tåler en del.

Takk for svar!!:-)

Har hørt om den lampa ja.. Tror jeg skal si fra til legene på veien inn at jeg er redd for å se noe der..

Vi skal på førkontrollen uka før, ja.

Gruer meg egentlig mest til å bli satt kateter på i helt klar tilstand jeg nå.. :-P

Lykke til folkens!!

Annonse

jeg skal ha planlagt keisersnitt den 6.12... har egentlig ikke grua meg noe... hehe.. eneste jeg studerer på og gruer meg til er det klysteret man skal ta dagen før.. hvordan jeg skal klare å sette det på meg selv, men de på riksen sa jeg kunne komme opp dit, så kan de hjelpe meg:) hehe..

Samboeren min er oxo redd for å se noe, men jeg har sagt til han at han ikke ser noen ting.. jeg var inne på riksen for 5 uker siden og bytta batteri i pacemakern, og da hadde jeg oxo bare lokal bedøvelse, og jeg så ikke no da heller.. dem satt opp en sånn skjerm da oxo...

noen som skal ha keisersnitt på riksen rundt 6??

Lykke til alle sammen, det går bra for oss alle.. de er så flinke i dag:)

Jeg skal på Ullevål den 7. men vi kan jo rope over til hverandre ;-.)

Så man skal ta klyster dagen før altså....ja, ja - det er vel ikke det verste... er det sånn miniklyx (liten tube) eller er det full guffe med en liter oljeoppløsning ?

Må få mannen til å hjelpe meg da gitt, han har jobbet mange år i hjemmesykepleien, så han er vant til å sette skikkelige klyster - ha ha.

Gruer heller for kateteret gitt, det sviiiiir så innmari...

Så bra med litt info hvordan ting gjøres da:) Jeg blir lagt inn kvelden før ks jeg... håper de setter klystere da sånn at jeg slipper det selv...

Jeg har også fått beskjed at jeg bør barbere meg hjemme, fordi da kan de bare dra over med høvel på morgenen på sykehuset.

Fikk også beskjed at jeg skulle dusje i en spesiell såpe på sykehuset før de trillet meg ned til ks..

Tror jeg gruer meg mest til å sette kateter (uff hvordan skal man klare å slappe av når de skal sette noe inn i urinrøret, høres fælt ut)...også gruer jeg litt for å sette spinalbedøvelse.

Hvordan er egentlig formen etter spinalbedøvelse? Føler man seg litt sånn "uggen" i hodet eller (hvis dere skjønner hva jeg mener).

Akkurat det med dødsangst er helt forferdelig. Det kan komme over meg også en gang i blant. Jeg ble operert for gallestein etter forrige fødsel... og da hadde jeg panikkanfall.. var livredd for å dø fra gutten min. Jeg hadde keisersnitt da jeg fikk han og er livredd for å måtte ende med keisersnitt igjen. Er veldig redd for operasjoner.. og får derfor det over meg at jeg kan dø innimellom. Så jeg vet godt hva du mener..

Håper vi snart kan få det overstått slik at det ikke skal tære så lenge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...