Gjest Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Min 11 mnd gamle datter har de siste ukene blitt mer og mer vrang å legge på dagtid. Jeg kan holde på i flere timer for å få henne til å sovne, men så våkner hun igjen etter 40 min.. Vil ikke sove, selv om hun er stuptrøtt.. Jeg må legge henne i babypose, men nå har hun begynt å klatre ut av den også.. Og legge henne uten den, er omtrent umulig. Kjenner jeg blir snart koko her.. I går våknet hun kl 6, og frem til klokka 8 på kvelden sov hun bare i 40 min! Tidligere har hun sovet 2 ganger hver dag, 2 timer på formiddagen og 1 litt senere på dagen sånn ca.. Håper virkelig dette bare er en fase, for nå blir både barn og voksne trøtte og gretne her.. Hun har også pleid å sove til ca 8 på morgenen, mens nå våkner hun så tidlig som 6.. Selv om hun sover altfor lite på dagen.. *frustrert*
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Aktiv? Luke er litt over året,har sovet 20 min på sagtid siden han var 10 mnd.Tok dette opp med legen at han IKKE sov!! Han spurte meg om Lukas var veldig aktiv,noe han i stor grad er!!! Det er visst en sammenheng mellom aktive barn og lite søvn:O)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Ikke alle barn er sovebarn. Og det er faktisk en del som må kutte dagsøvnen ved 1-årsalderen. Men siden du sier hun er trøtt så er det helt sikkert bare en periode. Vær obs på å ha de samme rutinene hver dag. Kanskje hun sover bedre ute i vognen, med selene på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå