Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Jeg lurer på hvordan det blir med ferie neste år ? har termin i slutten av mai så da får jeg ikke tatt den ut på sommeren som normalt, kan jeg da ta 5 uker før svangerskapspermen begynner ? og hvordan blir det når jeg begynner igjenn etter 1 års perm. har jeg da rett på 5 ukers betalt ferie ? Håper dere sjønner hva jeg mener :-)
Gjest Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Du har krav på 5 uker ferie i 07, men jeg anbefaler deg ikke til å ta den før permisjonen, for da blir du jo mest sannsynlig sykemeldt på slutten av svangerskapet. Du kan velge selv når du vil ta ferie selv om det er midt i permisjonen, permisjonen blir bare forskyvd når du tar ut ferie i permisjonen. Og så har du også krav på betalt ferie i 08 i 5 uker. Det er bare å ringe trygdekontoret eller snakke med arbeidsgiver.
snartmammapåny Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 ferie har du rett på uasnett. derimot så er feriepenger et litt større problem, da de fleste av oss ikke opparbeider feriepenger til sommeren 08. Får litt feriepenger av permisjoen men d rekker nok ikke til store ferieturen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå