Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Jeg vurderer å sterilisere meg etter at denne nye tassen har kommet til verden. Sikreste formen for prevansjon, tror jeg. Har hverken helse eller økonomi til å få flere, og å ta abort klarer jeg ikke.. Å sterilisere mannen er ikke så sikkert, har jeg skjønt. Vet om ei som ble gravid 4 år etter mannen steriliserte seg (ja, det var hans barn).... Så, noen som vet hvordan man blir etter et slikt inngrep? Havner man i overgangsalderen? Slipper man mensen? Har man lettere for å legge på seg(ikke så viktig egentlig)? Øker risikoen for brystkreft? Lurer på alt mulig.. Svar ønskes!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 vet ikke så mye jeg heller.. men du mister ikke mensen.. å ingen overgangs alder så fremst du ikke fjerner heile sullamitten inni der...fjerner man alt, så tror jeg man må gå på noe slags piller for å holde hormonene i sjakk. skal undersøke å få bli sterilisert selv og...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Det vanlige er at de binder opp egglederne, men ellers ikke fjerner noe. Du skal ikke merke noen endring. Rimelig dyrt, da - koster 5-6 ganger så mye som for menn, og er en mye større operasjon. Få gubben under saksa i stedet, det er sjelden det ikke fungerer.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Jeg ville ha anbefalt mannen å gjøre det jeg, da. Koster rundt 1500,- for en mann, over 6000,- for oss jenter og er et mye større inngrep. Du havner nok ikke i overgangsalderen, men hvordan det er med blødninger vet jeg ikke.
Mammamia:) Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Min mor steriliserte seg for en del år tilbake. Hun hadde blødninger som vanlig etter dette. Jeg fikk faktisk en søster etter dette, men det var ved prøverørsbefruktning og keisersnitt. Da er det liksom håp hvis man plutselig skulle ønske et barn til om noen år. For et år siden fjernet hun like godt hele livmoren, da stoppet blødningene også.
selfangerkjerringa Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 Har ei venninne som steriliserte seg med det samme hun fikk barn nr to med ks for 3 år siden. Det blir som å "kutte strengen", bare at istedet for å kutte sædlederne så er det egglederne som kuttes. Livmor og alt er intakt altså. Hun har ikke hatt en eneste bivirkning, ikke vektøkning i hvert fall heller tvert imot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå