Gå til innhold

Hvordan kjenner en egentlig liv????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så mange som snakker om bobler som sprekker og fiskehale som slår... Opplever alle det på denne måten??

Selv er jeg førstegangsfødende og helt grøn på området! Er nå 19+1, men kan ikke si med sikkerhet om det er liv jeg kjenner, og slettes ikke hver dag... Har en sånn følelse i magen som når man er spent på noe, litt sånn uforklarlig... Kanskje det er liv?? Kanskje det er den lille jenta vår som turnerer litt rundt?? :-)

Kjekt å få høre hvordan dere andre opplever dette! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så tidelig som nå opplever jeg det som små streif og dytt, ikke som bobler eller fiskehale ;-) Av erfaring vet jeg at det om noen uker vil oppleves som tydlige spark og lette press, og enda senere som harde spark, at babyen skilr fra en side til den andre, men kan liksom se en kul som forflytter seg utenpå magen osv. Godt mulig at det er babyen du kjenner, du har kanskje foranliggende morkake? (da står det placenta anterior på ultralydarket). Det vil dempe sparkene endel.

Skrevet

Jeg synes bobler som sprekker er en veldig god beskrivelse, eller som Solveig Kloppen uttalte: det kjennes ut som når du promper i badekaret.

Skrevet

Hei hei..

Jeg er førstegangs jeg også å kjente liv for første gang i uke 18 eller 19.. Det kjennes som at det romler i magen, bare at det ikke er i tarmene, men i livmora. Som luftbobler.... Eller som lemus, hvis du har hatt det før...

Jeg ante heller ikke hva det var og var veldig spent, men du kjenner når det er liv og merker det.. De blir bare strekere og sterkere... Er nå i uke 22 og kan noen ganger kjenne det på utsiden...

Håper du kjenner det snart for det er ganske fantastisk.... Lykke til:)

Skrevet

Det gjør jeg også! Gleder meg sånn til det! Morkaka ligger på bakre vegg, så den ligger i hvertfall ikke å isolerer ekstra, men har litt ekstra isolasjon på magen... :-)

Skrevet

Heisann... jeg er også førstegangs og tenkte mye på bobler og slørehaler...hihi... men så merket jeg litt dann og vann fra uke 14-17 som må ha vært det liksom (det skjønner man liksom seinere) og når jeg lå på UL-senga og jm dro UL-appratet over magen så jeg de bevegelsene jeg kjente. Det er stas:)

Det kjennes jo ut som bobler, som sprekker, som en hale som slår en svak gang, som en sommerfuglvinge eller som små dunk. I begynnelsen spiste jeg is og da kjente jeg noe. Spis is, eller drikk kald saft og legg deg på ryggen så kjenner du kanskje noe?

Det er hvertfall nydelig å våkne til spark og kjenne at den lille har turnoppvisning i magen din.

Lykke til:)

Skrevet

For meg kjentes det ut som romling i magen, trudde faktisk jeg var litt rar i magen og løp jo på do i ett sett fordi jeg trodde jeg måtte dit! :) Rart det der når man ikke vet helt hva man skal kjenne etter. Når jeg først begynte å kjenne det kjennes det ut som dumpe støt mot magen.

Skrevet

Jeg kjente liv for første gang når jeg var 13+5, alså for ei uke siden..synes det kjentes mer ut som sommerfuglvinger jeg, fjærlette bevegelser du ikke egentlig kjenner..bare aner at de er der. Er litt overraska over at jeg kjente de så tili, siden det er min første, men for en deilig følelse!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...