Gå til innhold

4,5 mnd og våkner masse om natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på fire og en halv måned våkner så ofte om natta. Sikkert en 4-6 ganger mellom 20-08.

Er det noen som kanskje har tips til hvorfor det skjer og hva man kan gjøre?

Tror dere han er sulten så ofte? Han spiser ganske ofte på dagen og (er en stor gutt).

Er det bare blitt en vane, fordi han vil ha kos?

Klarer han ikke å sovne selv, er det problemet?

Jeg prøver å legge han i vugga etter amming, men ofte våkner han til igjen og han ender derfor ofte opp i senga vår mot slutten av natta.

Er sååå trøtt nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de sagt noe på helsestasjon om at du ikke kan gi tillegg? Tror jeg hadde gitt han kveldsgrøt jeg. Det metter mer i magen enn det morsmelk gjør. Problemet er at det blir for lenge for mellom måltidene om natta, og grøt ligger tyngre i magen, derfor blir han ikke sulten igjen så fort. Det er jo ikke nødvendig med flere måltider enn kveldsgrøt...

Legg han på eget rom! Hvis dere ikke har gjort det allerede. Det er mye bedre for alle. Dere sover bedre og babyen sover bedre. Og du hører hvis han skriker, tro du meg... Hvis han sover veldig lett så blir han ikke forstyrret når dere skal legge dere, hvis dere snur på dere o.s.v....

Hvis han alikevel vokner om natta så sender du inn pappan med tåteflaske med vann, og smukken. Vann er ikke så attraktivt som det puppen din er. Du kan ikke gjøre det selv, for sånne småunger lukter pupp lange veier, og han blir sinna og forvirra fordi den ikke får puppen når den er der... Det kan være innmarri slitsomt de første par nettene, men det er verdt det i lengden. Så gir mannen smukken og koseklut event. og går ut av rommet igjen.

Alle babyer klarer å sovne selv. Det som er det viktigste er å starte med rutiner, og holde på de. Vi starter kveldsrutinen halv sju. Da får babyen først grøt, så skifter vi til pysj og rein bleie, og så får hun en god dose pupp. Så får hun nattakos av pappan sin og så går jeg og legger henne.

Jeg har funnet ut at det er viktig å få lagt henne før hun begynner å bli grinete, for da tar det mye lenger tid før hun sovner.

Dette er min erfaring, og det funker hjemme hos oss... Håper du har fått noen tips du kan bruke

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...