Gå til innhold

Paracet


Love my kidz

Anbefalte innlegg

Jeg er sju uker på vei og har halsbetennelse. Det gjør selvfølgelig vondt pluss at hodet nermest sprenges av smerte. Legen vil ikke gi meg noe anitbiotika og det forstår jeg jo. Han sier også at jeg bør ikke ta paracet. Men på apoteket sier de at det ikke er skadelig.. Hva skal jeg tro på? Har ennå ikke tatt noen for jeg er livredd for å gjøre skade!

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

det skal være helt ufarlig og ta paracet når man er gravid.men man kan ikke ta ibux,ikke ta noe som inneholder ibufpofen.men smertestillende som inneholder parasetomol nkan du trygt ta.

god bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det går bra å ta paracet - har selv tatt det en gang. Jeg er veldig plaget med hodevondt, så jeg lurte på hvordan dette skulle gå... bare ikke overdriv! Prøv å unngå det så langt du kan, men må du så må du. Vil ikke gjøre noe for å risikere å miste dette nurket i magen min, så jeg gjør så godt jeg kan og holder meg unna alt som er av medisiner - samme hvor trygt de sier det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja understreker de forrige innlegg,- smertestillende med paracetamol feks paracet er trygt. Smertestillende med ibuprofein, feks ibux, l skal man holde seg langt unna som gravid. En grei regel på hvilke tabletter man kan ta i svangerskapet er å lese pakninningsvedlegget, der står det alltid om gravide kan ta medisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...