Gå til innhold

Nicolai vil ha mat i 3 timer!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han tar ikke natt-natt før ca kl 2, og da må jeg begynne å mate seinest kl 23.. På dagtid spiser han ca 130 ml mme, mens han spiser opptil 240 ml i siste måltid.

Vil han ha mer? Er han egentlig sulten etter 2 timer? Kan jeg snart begynne med tynn tynn grøt om kvelden? Jeg er så sliten og trøtt av den sutringen, for han våkner jo etter 4 timer igjen (akkurat som på dagtid)...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snart 2 1/2 mnd. Han har en del vekt å ta igjen, og han har mer enn doblet vekten sin fra han ble født. Kan det ha noe å si?

Skrevet

Vi måtte begynne med grøt da lillegutt var 2 1/2mnd. Da begynte småen å faktisk drikke for mye mme. Jeg ammet ikke. Alt ble så mye bedre med grøt:) Og mye bedre nattesøvn.

Skrevet

Lukas hadde også endel vekt å ta igjen da han ble født,han doblet vekten sitt fortere enn de andre på barsell gruppa.Det første som slår meg her er rett og slett sugebehov,har han smokk? Hvis ikke så vil jeg tro at smokken vil hjelpe!

Skrevet

Smokken fikk han da han var 1 uke, for han ville suge så lenge at han fikk i seg alt for mye melk. Og så kom aaalt opp igjen :) Vi venter til han er skikkelig sulten i 11 tiden, så bader vi han, skifter klær og varmer melk. Da suger han effektivt i nesten en time, og deretter bare veksler han mellom å suge og sovne. Men tar jeg ut flasken, våkner han igjen. Så det er tydelig at han ikke er klar for å sove, selv om han er kjempetrøtt...

Skrevet

Dersom ha n sover i fire timer i strekk så er han jo mett?? Og fire timer søvn i strekk er jo faktisk ganske bra synes jeg. Her er det sjelden mer en to-tre timer søvn i strekk og min er 5 mnd... Vi har begynt med grøt og det hjelper ikke.

Så vil ikke anbefale deg å begynne med grøt så tidli, da må du iallfall snakee med Helsesøster el lege først.

Han er jo bare en liten baby enda, du skal se at det går seg til, har du smokk? Kan hende sugebehovet er stort vet du.:)

Skrevet

når han sover 4 timer i strekk på dagtid (ca 130 ml pr måltid) og 4 timer om natten (etter 240 ml) så er det tydelig at han trenger mer næring for å finne roen... Han sutter mye på smokken i løpet av dagen, men vil ikke ha den på natten, da er det bare mme som er godt nok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...