Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Har en stesønn på 5 år med et veldig sinne. Når ting ikke går hans vei eller sønnen min "peller" på han (kan godt skjønne at han blir irritert av d.. men) så har han uuutrolig kort lunte. Og da mener jeg hans oppførsel kan minne om en trassen 3 åring, hyler og bærer seg og springer til rommet i full raseri. Han gjør ikke slik bare hjemme, men også når vi er i butikken, på besøk, (på visninger) osv, og han demonstrerer ganske bestemt og høyt slik at folk rundt oss snur seg og lurer på hva som skjer. Synes dette er litt dumt, uansett hvor vi er selvfølgelig. Han er jo store gutten nå. Han begynner på skolen neste år og burde begynne og skjønne dette og at han selv ikke syntes dette er noe særlig, eller?? Må sies at han er flink ellers i bhg, flink til å hjelpe til med å rydde, hjelpe de mindre, flink til å leke ute ifølge pappan. Pappan og x hans har han 50/50. Når han er hos henne er han for d meste ute å leker for seg selv. Han har en mindre bror som blir hmm.. 2 år nå i desember mener jeg. Og d virker som at hun lar dem leke hver for seg, sikkert så hun slipper bråket. Ikke d at jeg mener at han ikke skal få litt tid for seg selv til å leke fordi d er jo stor forskjell på en på en 2 åring og en 5 åring, hvor da 5 åringen kanskje trenger litt tid for seg selv. Vet ikke om dette kan ha noe å si for hans oppførsel og hans sinne men..Han er også trassig hvis han ikke har oppført seg noe særlig å vi da har "advart" han på forhånd mot at da kan vi ikke dra til bestemor og bestefar f.eks. Da hylgriner han. Hva tenker dere utifra dette?? Er dette noen symptomer på ADHD??
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 du skulle nok ikke skrevet at dette var din stesønn for da tenker alle at du ikke takler denne gutten og favoriserer din egen. ja så enkle og grunne er vi mennesker, også fagfolk på bup. det har jeg opplevd. jeg ringte til bup og la fram min bekymring for min stesønn, men fikk bare til svar at problemet var meg som ble irritert av denne gutten. denne gutten hadde ingen problemer. jeg følte meg latterliggjort og uglesett som den stygge stemoren. han fikk senere diagnosen adhd jeg kan ikke si om gutten din har adhd, men det du nevner er noen av symptomene på adhd. adhd-symptomene må opptre på flere arenaer, og det gjør det jo her. det kan jo også være en gutt som er litt sent utviklet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå