Gå til innhold

var akkurat hos legen.... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

til vanlig undersøkelse.. og da fikk jeg beskjed om at jeg hadde blod i urinen.... hva kan det være? og for mye sukker i urinen, er det forde jeg spiser mye sukker eller? noen som vet? skal tilbake til legen i morgen... er 31 uker på vei...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg er absolutt ingen ekspert på området, men...

Det er visst ganske vanlig å få slike utslag på urinen såpass sent i svangerskapet. Jeg tok urinprøve hos jordmor i forrige uke og hadde litt hvite blodlegemer og protein i urinen, men det var helt i grenseland.

Det er uansett bare bra at du blir sjekket ekstra for dette, for noen ganger henger det sammen med svangerskapsforgiftning.

Alt går nok helt fint skal du se, en ekstra sjekk hos legen er bare bra :o)

Skrevet

Blod i urinen vet jeg ikke...... Men sukker i urinen hadde jeg på sist kontroll. Legen min sa at det kunne være at jeg hadde spist en drue kvelden før..... Det kan altså være veldig lite som skal til for at det slår inn. Men de tar automatisk inn gravide til ekstra sjekk når dette skjer. Derfor leverte jeg ny urinprøve noen dager etter, da var prøven helt fin:-)

Sikkert det samme med deg, men det er jo veldig bra at de tar dette alvorlig og sjekker opp, sånn i tilfelle.....

Lykke til:-)

Skrevet

vet at man kan få det av uvi, noen symptomer på det?

Skrevet

Sukker kommer ofte fordi kroppen har vanskeligere for å forvalte sukkeret i blodet, og det skilles ut i urinen. Spiser du mye sukker, lan det hjelpe å kutte sukkerinntaket. Men det kan være litt tilfeldig også. Man kan utvikle svangerskapsdiabetes og det KAN være et begynnende tegn om man får påvist sukker i urinen. Men som oftest er det ikke noe, mange får sukker i urinen uten at det betyr så veldig mye.

Blod kan skyldes at blodårene er mer skjøre under svangeskapet, i tilllegg er det mye som står på spreng inni der.

UVI er urinveisinfeksjon, da pleier det å bli utslag på nitritt og leucosytter AV og til i tillegg blod.

Skrevet

Lurer ofte på hvorfor leger ikke kan ta seg de ekstra minuttene det tar å faktisk forklare hva sånne funn i prøver betyr, så en slipper gå å lure. Blir nesten litt indignert på dine vegne jeg tutta77... Har ikke særlig greie på det, men kjenner til andre som har hatt lignende utslag uten at noe som helst har vært galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...