Gå til innhold

Ang barbering i forbindelse med fødsel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fått vite at man faktisk blir barbert nedentil når man skal føde. Hvorfor har ikke jeg fått vite dette før???

Hvorfor blir man egentli barbert? er det i tilfelle det blir klipping/revning? Blir alle barbert?

For meg som hater å ta bikinilinja om sommeren, pga. at det klør noe så inn i *** når det gror ut igjen, så er jo dette noe jeg kvir meg som en hund til...Ser liksom ikke for meg at det er så koselig etterpå, da man klør pga håret, evnt. klipping, og sikkert er øm nok pga ungen som du nettopp har trykt ut...

Noen som har noen tips på noe man kan smøre seg med etter barberinga slik at det ikke klør så mye??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man blir ikke automatisk barbert nedentil da man skal føde... Jeg har født 3 og aldri blitt det,,,,,

Skrevet

Heisann! Har faktisk aldri hørt at dem barberer før/under fødsel.. Venter nr 3 nå, å på første ble jeg klipt, men håra var der:-) Så er du veldig engsteli for det, så bare si ifra på føden eller få jm til å skrive det i papira dine.

Skrevet

Dette har jeg aldri hørt om, og opplevde det ikke sist jeg fødte heller! Det må være noen som tuller med deg:-) Jeg hater også å barbere der nede av akkurat samme grunn som deg, har ingen gode råd til deg.....

Så ta det med ro det er ingen som kommer til å tvangsbarbere deg:-)

Skrevet

Jeg har født tre ganger og har aldri hørt snakk om barbering nedentil i den forbindelse.

Skrevet

Å nei så herlig!!!! Nå ble jeg letta!!! Tusen takk for svar, nå finnes det tydeligvis et håp alikevel=)

Skrevet

Tror kanskje dette var mer vanlig før. En på jobb har fortalt at hun ble det for ca 15 år siden.

Skrevet

Det er vel noe som var mer vanlig før. Nå gjøres det ikke! Helt sikkert noen som tulla med deg. :)

Skrevet

Du blir ikke barbert.

Som jordmor sa til meg da jeg skulle ha min første:

"Nei, barbere det gjør ikke! Dere har nok å forholde dere til, om dere ikke skal gå å klø også etter barbering!"

Skrevet

Skal man ta planlagt KS derimot skal man møte nybarbert/evt bli barbert på sykehuset. Kanskje der misforståelsen har dukket opp;)

Skrevet

Nei det var i forbindelse med vaginal fødsel, men nå var det vel og merke mor mi som sa dette da, så det er nok mulig at de gjorde det før, men ikke nå lenger. Jeg tror jeg satser på det;)

Skrevet

Tanta mi ble barbert på Aker, men det er 19 år siden. Uten barberskum, kan ikke være særlig åleit! Men har ikke blitt det med de andre ungene..

Skrevet

De var fast prosedyre før i tiden, men de har gått helt bort ifra det fordi infeksjonsfaren øker, og helingstiden på rifter blir lengre.

Skrevet

da jeg fikk min datter for 9 år siden, gjorde de det som en del av min klargjøring til haste keisersnitt.

Skrevet

I forhold til ks blir det gjort, fordi de skal unngå å få hår i operasjonssåret. Men det er jo fordi det er like ved kjønnshårene operasjonssåret er.

Noe helt annet med en vanlig fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...