Gå til innhold

Simo kombi vs. Basson Roma combiduo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med plassen? Har lyst å ha voksipose.. Andre innspill på hva dere ville valgt? Er vanskelig dette med barnevogn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om du står mellom simo og basson roma ville jeg valgt simo. Har hørt at Basson Roma knirker, blir fort ødelagt osv, en simo vogn kan du ha i evigheter.

Skrevet

Det med Basson er ikke sant!!! vi har hatt basson Roma duo i to år og den knirker ikke og er den litt løs i et feste er det bare å skru til... enkelt og grei vedlikehold, som med biler og alt annet. Vi smurte hengsler og ledd og vasket den før vi rydda den bort til nestemann og vi har ikke hatt et eneste problem med den.

Det er dessuten veldig stor... Det er bare den og emmasljunga som er like store i duo bagen( ettersom jeg har lest-mulig det er feil) Vår sønn brukte bagen til han var ett år (kan sette opp ryggen i bagen) og han brukte voksipose i den til han var 9 mnd. Har et vennepar som har Simo kombi og den ser sliten ut, det gjør ikke vår basson. De har hatt sin like lenge som vi har hatt vår!! Vil si at Basson er beste vogna jeg har sett og prøvd!!

Skrevet

Vi har sett både på simo og brio kombi, og simo og brio duo, samt basson roma duo, og emmaljunga.

Det første vi la merke til på brio/simo kombivognene var at bagen ble mye smalere og litt kortere, samt at vognene er noe tyngre, siden man har sportsdelen festet på vognen samtidig

Det andre vi la merke til på simo/brio-vognene, var "slarken" i handtaket som du kan justere høyden/vinkelen på (opp og ned liksom).

Det tredje var korgen på simo/brio vognene, korgen har ikke noen kant, slik at varene du event.har liggende der, kan skli av. På basson vogna har korga en ordentlig kant, slik at man slipper å være redd for dette.

Det fjerde, var at basson-vogna har lufting i kalesjen, noe brio/simovognene ikke har. Noe som kan være kjekt å ha en varm sommerdag.

Når det gjelder ryktene om at basson understellet knirker og at det løsner, så har heller ikke jeg hørt at de med basson vogn har opplevd dette (og jeg kjenner mange med bason vogn).

Og er det i såfall tilfelle, er det som solfrøken sier, bare litt smurning og et skrujern som skal til.

Vi så også på emmaljunga-vognene, likte denne vognen veldig godt, men på grunn av prisen som ble på 8100kr inkl.stelleveske, gikk vi soleklart for en basson roma vogn!!!

Vi betalte 4000kr for vår basson roma vogn med regntrekk,myggnetting og stelleveske (var på tilbud, koster egentlig 5000kr).

Skrevet

Tusen takk for svar!

Har bestemt meg for å gå for en Basson Roma 06 mod. og ettersom jeg har lest rundt kommer jeg nok ikke til å bli misfornøyd :-) Synes dette virker som en veldig bra vogn og prisen er også grei, 4000 inkl. stelleveske, noe som jeg hadde planlagt å måtte bruke litt penger på utenom. Et røverkjøp om jeg får si det selv! :-)

Nå står vel bare fargevalget igjen; hadde dere valgt sort/hvit eller sort/brun? eller sort/lyseblå? se link for bilder: http://biteringen.no/produkter/barnevogner/basson-combiduoroma/basson-roma06mod_/

Skrevet

Vi har sort /mørk grønn og er veldig fornøyd. Det er ikke mange som har den fargekombinasjonen... (litt spesiell) Og med tanke på møkkete sko og dress++ (når barnet begynner å bruke sportsdelen) er det greit å ha en mørk vogn... Synes den sort/brun hørtes fin ut jeg....

jeg tror du vil bli veldig godt fornøyd med denne vogna og som sagt, er det noe som knirker=smør, noe som virker slakt=skru!!! Og vask den jevnlig (understellet) Da holder den mye lenger!!!

Skrevet

Måtte bare svare på innlegget til jippii her.

Basson Roma er sikkert en god vogn, og et godt valg (har en venninne som har brukt sin til to barn og er veldig fornøyd) så om du har bestemt deg for den er det sikkert et godt valg.'

Men kom litt feil opplysninger ovenfor her:

For det første har både brio og simo også duovogner som har store og gode bager med sitteplate, og vognen veier mindre enn kombi-vognen med de smale bagene i.

For det andre, Simo selger kun vogner med håndtak som reguleres kun øverst på styret og det kan bli litt slarkete, men brio-understellene har stort sett teleskopregulering (drar opp hele håndtaket på en måte, regulerer ikke bare enden) som ikke er slarkete i det hele tatt.

For det tredje, vi har en brio kombi og den har veldig god kant på kurven under (kanten er i stoff, men er veldig tett og stabil). Ikke så stor kant bak, men har ALDRI opplevd å miste noe ut selv om jeg hadde handleposer + div under der daglig i over ett år. Dessuten kunne den fylles veldig godt opp på grunn av tøystykket foran og på sidene.

For det fjerde så har briovognene lufting i kalesjen.

Og de fleste av vognene kommer nå med understell med vendbart håndtak, slik at man slipper å ta av sittedelen for å vende den. BAre svinger håndtaket over. Den funksjonen har jeg faktisk brukt ganske mye.

Skrevet

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare. Har også sett på brio/simo vognene men valget falt på Basson Roma. Er egentlig ikke noen god grunn til det, gode vogner alle, men noe må man velge og valget falt på Basson.

Skrevet

Tror nok du kommer til å bli fornøyd.

Vi ville egentlig ha helt svart basson roma vogn, men siden den var på tilbud, så kunne vi bare velge i de fargene butikken hadde på lager. Så vi fallt på den som er sort og mørkest grå, tenkte at det var kjekt at den var mørk, siden skitt vises veldig godt på lyse farger, og hvis vi event.skulle på et barn senere av annet kjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...