Gå til innhold

Hjelp! Ungen min ligger i seteleie....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 33 uker nå, i uke 35 skulle eg tilbake til legen for å se om ungen har lagt seg med hode ned.Om ungen ikke hadde gjort det, ville de hjelpe ungen å snu seg riktig. Hvordan gjer de det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De presser på magen din og styrer veldig. Du får stoooore blåmerker. Det er ikke noe hyggelig.. Ikke meninga å skremme deg altså.. Søstra mi måtte dette, og det verste var at ungen snudde seg ned igjen selv etterpå... Ho fødte sete, og syns det faktisk var bedre enn vanlig. Hmm ble skremt sjøl jeg nå.. Veldig sorry....Håper den snur seg så du slipper :)

Skrevet

Hei.

Hvis du vil og tør, kan du ta kontakt med en akupunktør. De kan sette nåler som gjør at babyen snur seg selv.. Har hørt at det punktet de setter nålen i kan være litt vond, men ikke verre enn at du fint klarer det! Da slipper du blåmerkene i hvertfall.. ;)

Lykke til!!

Skrevet

Jeg fikk ikke blåmerker, men snuingsforsøket var likevel en nokså ubehagelig affære. Måtte skifte til sykehusantrekk, ta ctg og riehemmende midler i drypp/kanyle (?) i minst tre kvarter, tror jeg, før legen kom. En bivirkning av medisinen, var forhøyet puls. Ikke direkte behagelig å ligge i seng med over 100 i puls over lang tid.... Til slutt kom legen og forsøkte å snu fosteret. Trykte nokså hardt på magen, men barnet ville ikke snu seg.... Det går sikkert helt fint med vaginal setefødsel...

Skrevet

De snur på utsiden... vet ikke helt hvordan man gjør det.. Men det kan være en del komplikasjoner ved det.. og etter jeg har hørt har de gått bort i fra dette på sukehusa i oslo.. Jeg hadde bestemt meg for at hvis min ligger i sete skulle jeg nekte ytre snuing.. det kan de bare glemme å få gjøre på meg.. øker risikoen for navlesnoren rundt halsen også..

Skrevet

Jeg har gått på gravid-yoga og hun viste en øvelse som kan snu barnet. Kontakt en instruktør som kan gravid-yoga, det er verdt et forsøk, vel?

Skrevet

Hei. Jeg er også i uke 33 og nurket mitt liker seg best i seteleie. Fikk beskjed av jordmora mi i dag at det ikke er så aktuelt å forsøke å snu babyen før fødselen, pga at jeg er Rhesus minus. Det kan forekomme små rifter e.l. ved en slik snuing, og det er jo farlig hvis barnet er Rhesus positiv og jeg er negativ.

Skrevet

Jeg fikk snudd ungen i uke 38 uten problem, så jeg er veldig glad for at jeg gjorde det!

Jeg er også rhesus negativ, men det løste de greit ved å gi meg en forebyggende sprøyte (sånn som man får ved fødselen) etter vendinga.

Fikk ingen blåflekker!!

Lykke til!

Skrevet

min og ligger i sete leie... eg fikk beskjed på kk at de var sluttet med å snu ungen hvis den satt i seteleie, så eg skal ta røngten av bekkenet neste uke, å hvis ikke d er plass til setefødsel, så blir d keisersnitt...

Skrevet

Jeg er i uke 36, 37 på mandag, og skal til jordmor pga babyen ligger "feil vei" på onsdag. Skal så inn på sykehuset å prøve å snu den hvis den ikke har snudd seg til da.

Men ho sa at de OFTE snudde seg tilbake etter at de var blitt snudd manuelt.

Gruer meg jeg, etter å ha lest innleggene her. Har hele tida tenkt at det sikkert er en grei prosess.

Skrevet

hva fortalde jordmor til deg , korleis dei skulle snu ungen, hvordan gjore de det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...