Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Jeg har gitt meg en uke til å få til ammingen før jeg slutter. har forsøkt alle mulige stillinger og råd. For tiden pumper jeg meg hver 3. time slik at hun så langt bare har fått morsmelk.Dette tar ofte opp til halvanne time.Det som imidlertidig skjer er at jeg grunnet all denne pumpingen ikke føler jeg har tid til babyen min. Merker jeg er stresset og irritabel og kjefter unødvendig mye på de rundt meg. I tillegg er jeg plaget med store klumper inne i brystet da det virker som jeg aldri får tømt det skikkelig. Har vært på ammepolikk på KK og heller ikke etter å ha vært der fikk jeg ammingen til. Grunnen til at jeg skriver alt dette er at jeg trenger hjelp til å trappe ned ammingen og lurer på om noen jeg kan hjelpe meg med dette....? det tar vel en stund før den forsvinner helt gjør det ikke? Har også masse melk i fryseren så jeg går ikke tom på morsmelk på det første selv om jeg slutter... trenger ikke flere råd om hvordan jeg skal få til ammingen:)
Expat Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Hvor gammelt er barnet? Og tar du Lecitin nå? Hva sier ammepoliklinikken om klumpene? Da er det nemlig ikke bare å slutte sånn boms, da får du bb...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 barnet er 5 uker snart og i de fem ukene har alt dreid seg om amming. Det har ikke vært en dag etter hun ble født jeg ikke har sittet åm gråt flere ganger fordi jeg ikke fikk dette til. Er ikke så gøy å føle at barnet ditt ikke får den omsorgen det trenger fordi en må bruke all tid på å pumpe.Hos meg tatr det veldig lang tid før melken kommer også. Hadde sett veldig frem til denne tiden hjemme med babyen, slik som det er nå er det ikke kjekt i det hele tatt. Derfor tenkte jeg at jeg kunne slutte sånn gradvis eller noe.... Evt få litt morsmelk og litt erstatning fikk beskjed av ammepoliklinikken å håndmelke brystene, hjelper men de kommer igjen nye hele tiden.
Expat Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Forstår hvordan du har det. Tar du Lecitin?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 nei, har aldri hørt om det. hva er det?
Expat Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 Lecitin er et fettstoff som gjør at melken renner lettere. Det er i masse mat og er en del av soja. Det er det som gjør at salatdressinger eller ketchup ikke skiller seg i flasken. Gjør din melk tyntflytende inni puppen, liksom. Helsekost eller apotek, be om 1200mg tabletter, ta tre, en per måltid, per dag. Da bør klumpene stoppe og pumpingen gå fortere. Hvis du ikke får en sjokkerende reaksjon ved bruk av Lecitinen, og altså vil trappe ned, så kutter man et måltid av gangen og binder opp bysten. Det er litt kinkig nå for deg siden du har klumper hele tiden... Du skal bare binde opp hvis hele puppen er myk. Du kan også forsøke å ta med salviete fra helsekosten, og drikke en kopp per dag av det. Reduksjonen kan være dramatisk hos noen. Peppermynte reduserer på en mildere måte.
Expat Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 En pakke Kloster Lecitin med 100 i pakken (altså nok til en mnd) koster omtrent en hundrings. Løp og kjøp!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #8 Skrevet 29. november 2006 hva mener du med å binde opp bysten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå