Gå til innhold

Kardemomme loven!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man skal ikke plage andre

man skal være grei og snill,

og forøvrig kan man gjøre

som man vil!

Tenker på denne av og til når jeg ser hvor mye dritt vi slenger til hverandre her inne. :-)

Før jeg fikk barn selv, hadde jeg ofte en mening om hvordan ting skulle gjøres som jeg trodde var den eneste løsningen. Nå etter 4 mnd som mor har jeg snart gått i mot alle mine egne råd og meninger etterhvert som jeg ser at de ikke funker på Linea og jeg merker jeg har mye mer respekt for at vi gjør ting på forskjellige måter. Jeg tror det er litt viktig å huske på at vi bare er mamma til våre egne barn. Flott med råd og tips; det er det disse sidene er ment for. Men å slenge dritt fordi andre gjør ting på en annen måte enn det du ville gjort blir for dumt. Så lenge man ikke utsetter barnet for ting som er farlig eller skader barnet så får man gjøre det man selv føler er rett. Definisjon av fare og skader gidder jeg ikke ta her nå, for den har vi også forskjellig mening om.

Ellers håper jeg alle får en strålende dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HALLO!

Dette må jeg skrive under på!! Trenger ikke å si mer enn at dette er det fornuftigste innlegget på lenge.

Ønsker H.I. en strålende dag tilbake:-)

Skrevet

Kjempe flott innlegg:) er heeelt enig...

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig, prinsessemari og Linea 030806!

Skammer meg nesten litt over de meningene jeg kunne ha før jeg fikk barn om hvordan ting burde gjøres... hehe:)

Ha en fin-fin dag selv :-)

Skrevet

Så bra folk er enig! Det er godt å se.

Får lyst å dra frem en klisje:

"Kan vi ikke bare være venner?"

Skrevet

Supert innlegg!

( var det forresten du som glemte å føde ? Glemmer ikke det nicket:-)

Jeg var også ( og er fremdeles ) veldig klar på hvordan jeg ville gjøre ting. Samtidig presiserte jeg at dette var planer jeg håpet å kunne følge, men siden jeg ikke hadde noen erfaring, regnet jeg med å måtte svelge noen kamler. Har ikke gjort det enda, men vet det vil komme.

Fikk en nydelig datter som er så blid og fornøyd hele dagen. Og mamma`en får nattesøvnen sin hver natt ( akkurat nå er det bare jeg som ikke er trøtt, gullet har sovet i mange timer )

Det er nok like mange meninger her inne som det er innleggere.

Jeg er for at man kan diskutere. Det må være lov å si seg uenig, men selvfølgelig på en ordentlig måte. Vi kan da ikke gjøre alt likt heller.

Så er det jo forskjell på å være uenig og å slenge dritt...

Jeg tenker ofte på hvordan vår generasjon og de før oss overlevde, med tanke på alt som er farlig i dag.

Kardemommeloven er en fin lov:-)

En strålende dag til deg også, og ellers du som leser dette. Nå tar jeg natten:-)

Klem:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...