Gå til innhold

Kiropraktor eller manuell terapeut v/ bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 23 og har fått konstatert begynnende bekkenløsing med gangvansker og har fått henvisning til en flink fysioterpeut. Problemet er bare at hun har fullt for øyeblikket, og satte meg på en venteliste hvor det fort kan gå noen uker. Var et par fødsler i anmarsj men dog...

Vil gjerne komme igang med behandling så fort som mulig og vil derfor prøve ut kiropraktor eller manuell terapeut da jeg håper de har ledig tid omgående.

Hva er din erfaring?

Alle tips mottas med stooor takk:-)

aprilnurk-07

Fortsetter under...

Det er ikke tidlig å få bekkenløsning i uke 18. Jeg er i samme uke og fikk konstantert det for 1 uke siden, og hadde da kjent litt på det en uke før der.... har ikke kontaktet lege el.l. enda. Tenkte jeg skulle begynne med å trappe ned tempoet på jobb. Men ikke så lett når man er sykepleier...

Jeg fikk konstantert bekkenløsning/låsning i uke 16.! Ble da aktivt sykemeldt fra den dagen (jobber på småbarnsavdelig bhg).

Begynte først hos kiropraktor, men jeg hadde ikke råd til å betale 1200 kr i mnd for behandling. Fikk da hensvisning til manuellterapeut. de har grunnutdanning i fysio og har gått noen ekstra år for å lære seg manipulering. Har vært veldig fornøyd med han jeg har gått til!

I tillegg ble jeg henvist for bassengtrening noe jeg kan anbefale! Så nå er jeg en gang i uken hos manuellterapeut og en gang i uka på bassengtrening. Er nå i uke 30 og er veldig stabil i bekkenet i forhold til det jeg var! (men skal begynne å flytte ut av leiligheten så da får jeg se hvor lenge dette holder!)

Dette er mine erfaringer med de forskjellige behandlingsformer man kan bruke når man har bekkenløsning/låsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...