Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 2-åringen min skal bli storebror og må la vognen sin gå i arv. Dette betyr at det blir mye gåing for ham fremover. I butikken, fra barnehagen...osv. Skal kjøpe et slikt vognbrett, men lurer allikevel på hvor lenge/langt en 2-åring kan gå? Sånn ca...?
Snupidupi Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 E vel litt førskjelli, men di kan gå bra langt ja... det har med ka di e vannt tel å gjør... Frøkna mi på to år og fire mnd skal bi storesøster i disse daga og da må ho nok gå ho også... ho vil nu førresten mye heller gå enn å sett i vogn da... Men e vanskeli å sei kor langt di kan gå... du får ta det litt rolig tel å bynn med... kanskje bynn å la han gå allerede mens han enda kan få sett i vogna når han bi slitn...
Møøø Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Vi har gått ca 1 km, men i hennes tempo går det bra tregt da.... Har og sånn ståbrett og det er helt genialt!! Hun syn det er veldig gøy å stå der. Ellers er det og mulig å få kjøpt søskensete, men det kommer an på hva slags vogn du har... Jeg har emmaljunga duo edge og dette setet setter vi oggpå bag-delen og fester. Men foreløpig går det greit med ståbrett her da... (har arva det søskensetet)
Gjest Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 Det er nok veldig individuellt, som med alt annet - men uansett hvor langt de KAN gå, så må man jo absolutt regne med at det avhenger av dagsform, humør osv. Og at det stort sett, (uansett barnets lynne,) går _veldig_ mye seinere enn da barnet satt i vogna.. ;o) Barn beveger seg stort sett HELE tiden, og har altså både energi og styrke til å gå veeeeeldig langt!!! Problemet er bare å klare å "kanalisere" denne energien slik at de går dit VI vil, og i det tempoet (og uten stopp), slik VI ønsker. Vanskelig!!! Hehe.. ;o) Poden min har forøvrig flere ganger gått fra og til en leirplass som barnehagen hans har i skogen. Dette er 2,5 - 3 km å gå (hver vei). Og selv om de har "pause" mens de er på leirplassen, så kaver og beveger de seg jo stort sett i ett sett mens de er der også, før de tusler de 2,5-3 km'ene tilbake til barnehagen.... Så de kan hvis de vil!! Men så er det jo oftest lettere å orke og ville når foreldrene ikke er i nærheten da... ;o)
PrinsesseSjefen Skrevet 30. november 2006 #5 Skrevet 30. november 2006 enig med de andre her, søskenbrett er kjempebra! Vi hadde en gammel en (har enda, kan få...hehe) som gjorde stor nytte. Eneste "ulempen" var at den bråkte en del når hun ikke sto der, men er jo bare å legge den under vognen når han ikke står på den. De klarer å gå langt hvis de er vant til det. Mi kan fint gå over 1 km uten problem en dag, mens neste vil hun ikke gå 100 m engang....
Leola Skrevet 3. desember 2006 #7 Skrevet 3. desember 2006 Når junior var 2 år brukte dagmamman å ta de med på fjellet. Det er et godt stykke og ganske bratt, men vei hele stykket opp. Tror de klarer å gå mye lengre enn man tror. jeg hadde aldri trodd at 2 åringen kunne gå så langt. Men så lenge du har et sånn kiddy board så kan han jo stå der når han blir sliten.
May36 Skrevet 3. desember 2006 #8 Skrevet 3. desember 2006 Veldig individuelt, min går og går og går. Vi kan gå et par timer, hvis vi legger inn litt pauser. Han elsker å gå/løpe, det gjør vi foreldrene også. I barnehagen er det flere unger som foretrekker vogn, mens min foretrekker å gå. Det er vel hva de er vant med og hvor fysisk aktiv de liker å være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå