Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Eg e så trist og redd... Var på ultralyd i forrige veke og fann ut at guten min lider av noko kalla omphalocele... Open buk.. Det vil sei at tarmar, lever og magesekk ligg i ein sekk ut av buken. Berre ei veke etterpå begynner eg å blø, ganske masse. Kva er det som skjer???... Har vore eit nervepirrande svangerskap denne gongen. I veke 11 begynte eg å blø da også, blei sendt til Haukeland på ultralyd, men alt såg fint ut då. Var på Haukeland igjen i går etter å ha blødd no i to dagar. Legen sa at eg hadde eit arrvev i livmora etter forrige svangerskap. Og at dette kunne bli dratt i og irritert når livmora no veks igjen.
Minnie_Moon Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Å nei å nei så trist! Kan de gjøre noe med den åpen-buk tilstanden da? Håper det ordner seg for deg og babyen. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Det kan opereres etter fødsel. Han må taes med keisersnitt...
Krølle79 Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Ring føden og be om en sjekk!! Jeg har ikke hørt om omphalocele, men føler virkelig med deg og gutten. Uansett er det bedre med en telefon for mye enn for lite.. Fagfolk vet jo hva de snakker om, og gjenkjenner eventuelle symptom når du snakker med dem, dersom det skulle være noe.. Masse lykke til
Ma-i Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Det pleier å gå greit med disse barna, særlig når man vet det så tidlig. Om du har arrvev i livmora i tillegg så blir det vel tett oppfølging fremover, det pleier å ordne seg. Bare ring de du, kontak dem så mye du må, det er det de er der for,klart du skal passes ekstra på. Ikke bra å gå å bekymre seg . masser av gode tanker til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå