Gå til innhold

Refundering av medisiner og fryseforsøk

Anbefalte innlegg

Har kommet over grensen på 15.000,- og har nå begynt å få igjen penger fra trygdekontoret. Sendte inn alle kvitteringer samlet og fikk et brev tilbake på hva jeg får igjen penger for. Forstod ikke helt av teksten om man kun får refundert på vanlige forsøk eller om man også får tilbake penger for medisiner på fryseforsøk. Noen som vet?

Fortsetter under...

I utgangspunktet får du ikke igjen noe fra Progestanen, men jeg har eksempler på noen få som har fått refundert. Men jeg tror det avhenger av velvilje fra Trygdekontor (og det tilhører vel sjeldenhetene, dessverre ;o))

Jeg har forsøkt, også med egen søknad, men det ser dårlig ut....

Har sendt klage på å ikke få tilbake penger på Progestan og Utrogest etter å ha fått avslag. Fikk skriv fra sykehuset hvor de bekreftet at disse medikamentene er bedre enn Crinone, så da får jeg jo vente å se hva de sier...6 mnd. behandlingstid.........

Innvilger de den vil jeg jo få igjen penger, men får jeg bare for de vanlige forsøkene eller får jeg for fryseforsøk også?

Annonse

Jeg har ikke hørt annet enn at vi ikke får igjen for Progestanen - siden den ikke er godkjent som legemiddel i Norge.

Jeg har også egen søknad, men får nok ikke igjen. Selv om denne medisinen er det alternativet St.Olav kan tilby ved fryseforsøk. Ganske frustrerende! *rister på hodet*

Men det kan hende du er heldig og har flust av velvilje på Trygdekontoret!?Du får netre og se..... Krysser fingrene for deg.

Du får iallefall igjen for det ordinære forsøket.

Ja, jeg har brukt Progestan både ved vanlige- og fryse forsøk.

Så vi får jo se etterhvert hva de sier til klagen..... sier de ja til klagen vil jo dette sikkert gjelde alle etterhvert, så jeg tviler vel på at dette er noe de vil innvilge. Har i alle fall fått et skriv hvor sykehuset bekrefter at Progestan er bedre enn Crinone og det burde være avgjørende spør du meg. Reglen med at man må ha brukt Crinone en gang for å få igjen for Progestan er helt bak mål......hvem kan si at effekten er bedre/dårligere ved å bruke Crinone en gang for deretter å gå over til Progestan ????? Det er jo mange som ikke lykkes på veldig mange forsøk...... Syns de bør forholde seg til det legene mener om medikamentene.

Tønsberg trygdekontor tilhører jeg. Det gikk kjempe raskt å få refundert pengene. Bare et par uker mener jeg å huske.

Håper det går bra for deg også. De penga er gode å få tilbake:-)

Jeg dro rett til syden...å det var meg vel fortjent synes jeg..hehe

Helt klart at pengene vi får tilbake kommer godt med, det koster jo liksom nok fra før av det her....

Helt klart at sydentur er vel fortjent når vi holder på med det vi gjør, vi skulle nesten hatt en sydentur mellom hvert forsøk for å "lade batteriene" ;)

Takk for info :) Da kan jeg jo prøve meg med at reglene bør være like for alle dersom de blir "vrange".

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...