Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 noen andre som føler at hs liksom "bestemmer...." har en gutt på 5 mnd som jeg har utrolig lyst å beg å gi grøt.... han har vært en krevende puppegutt hele tiden... legger seg aldri før 23... MEN hs mener at når han vokser så fint må man puppe seg frem til de mye omtalte 6.mnd......tjukk og god som han er, ser de ingen mening md å beg md grøt.... hva md mammaen sitt liv?? er jo ikke sikkert han vil verken legge seg tidligere eller sove bedre... mn jeg håper.....og føler at d er verdt et forsøk... han har jo passert 5 mnd...hva synes dere? noen md samme erfaringer? grøt? soving? skal vi egentli ha dårli samvh overfor hs???eller er d bare meg??
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Ikke ha dårlig samvittighet for hs! Det er DU som er mammaen, og du kjenner barnet ditt best!Gutten din har bedre av å ha en mamma med litt overskudd en en kjempesliten mamma! Jeg vill prøvd grøt hvis jeg følte for det.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Jeg følte at HS fortalte meg hva jeg burde gjøre til en hver tid, så jeg begynte å høre mere på magefølelsen min, for det var ikke alltid at jeg var enig med HS... og når jeg gjorde ting på min måte, ble lillen plutselig om til en glad og fornøyd gutt, så HS har ikke alltid rett.
Sessa ruger igjen... Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Jeg er ikke helt fornøyd med min hs. Nå kommer hun ikke med noe særlige formaninger eller råd, da. Virker som om hun nesten ikke kan noe om barn, men de gangene hun kommer med noe siler jeg kraftig før jeg eventuelt tar i bruk noen av tipsene. Min mening er at det er vi som er mammaene og derfor er det også vi som bestemmer over våre barn. Så lenge vi ikke gjør noe som er uansvarlig og farlig for barna synes jeg i grunnen ingen kan si noe på det. Mitt tips er derfor: Gjør det som DU føler er riktig! Ta i mot tips fra hs men velg ut hva du vil bruke. Det er du som kjenner din sønn best! Når det gjelder grøt, tror jeg rett og slett det er løsningen for mange når det gjelder nattesøvnen. Du sier harn er tjukk og god... antagelig trenger han derfor mye mat med ekstra næring! Når han får bedre nattesøvn hjelper det også deg med din søvn. Ingenting er så godt for et lite barn som en uthvilt mor!
♥sjiga♥ Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 hs blannet seg ikke i dette på min første. hun fikk litt grøt fra hun var 4 mnd. tror bare jeg sa i fra da jeg hadde begynt jeg. det er klart du har nokk melk til å fullamme men hvis dette sliter deg ut så er det jo greit å begynne litt. i begynnelsen er det jo så lite det er snakk om. du tar avgjørelsene du mener er best for ditt barn, utifra dine erfaringer og kunskaper. hun kjewnner ikke barnet ditt og deg så godt. jeg hadde forstått det om barnet ditt ikke hadde passert 4 mnd. for da tåler ikke barnets mage maten så godt. men din er jo 5 mnd. så ser ikke noe problem i dette.
Kjærlighet <3 Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 Dette er va jeg har erfart: Når jeg fikk min første baby hadde vi litt problemer helt i starten med ammingen. Etter mye hjelp fikk vi dreisen på det før vi dro fra sykehuset. Dagene gikk og det s ut tl at det ordnet seg, men så ble babyen vår plutselig forandret hun skrek og skrek og skrek. Virket som hun aldri var fornøyd. Jeg dro til helsestasjonen for å prate med hs. Der ble babyen veid og målt, ja da dette ser fint ut. Ikke noe problemer med ammingen ihvertfall. Det er nok kolikk skal du se! Jeg syntes min baby økte sakte i vekt iforhold til andre barn, men siden jeg var førstegangs og hs hadde vært borti dette mange ganger før og mente at det var HELT unødvendig med mme. Tok jeg hennes ord for det og sleit meg igjennom enda noen uker. Da babyen var blitt 2,5 mnd, var vi på nytt på hs. Veide henne og nå var hun 3900 gram. Hun hadde da gått opp bare 1kg siden fødselen, På 2,5mnd!!!! Der og da bestemte jeg meg for at nok var nok, på tur hjem kjøpte jeg mme og ga henne det samme kveld. Vi fikk en helt "ny"baby iløpet av natten:-) Dette ble langt men poenget mitt er, det er ikke bestandig hs har rett! Du vet selv va som er best for ditt barn. Jeg ville prøvd grøt og sett hva som skjer:-) Heslesøster bestemmer ikke over deg, hun kan komme med råd restener opp til deg:-) Jeg angrer veldig på at jeg ikke begynte med fmme tidligere. For JEg var konstant utslitt av å bære på vår "kolikk" baby, som egentlig bare var kjempe sulten stakkar! Vi kunne fått det nmye bedre di første mnd om ikke jeg hadde hatt for dårlig samvittighet når det gjaldt mat, amming, hs osv..... Lykke til med DITT valg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå