Pirkeanonym Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Snakket nettopp med ei venninne av meg, og merker at jeg blir så irritert på henne. Hu er 23 år, student, samboer, de har vært ilag i snart 6 år. Han har en bra utdannelse og jobb, de har leilighet sammen, og godt økonomi. Så klarer hun å lire av seg at hvis hun hade blitt gravid nå, så hadde hun ikke nølt med å ta abort. Det var ikke noe å tenke på engang. Hun hadde ikke vurdert noe annet. Forsiktig prøver jeg å si at hun ikke vet hvordan hun evt. vil reagere om dette faktisk skjer, men hun ville ikke høre på meg. Jeg er ikke abortmotstander, men jeg mener at når alt ligger tilrette for det, og hvis en liten spire sniker seg på plass, så er det feil å ikke vurdere å beholde det engang! Huff.. Er jeg like teit som hun vil ha det til? AprilSol
minah Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Jeg blir ogsaa provosert av saant. Da faar man heller passe paa aa ikke bli gravid, mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Som du sier er det gjerne slik at man ikke vet hvordan man reagerer hvis det faktisk skjer. Jeg hadde en venn som sa at han aldri ville ha barn... Jeg sa til ham at det kunne jo hende han ombestemte seg, men han sa bare at slik hadde han følt det bestandig og visste han aldri kom til å forandre mening. Da kjæresten ble gravid var han kjempestolt, og han er i dag en kjempe omsorgsfull far og er veldig engasjert i barnet og oppdragelsen. Hun vil nok tenke seg om før hun tar abort hvis hun blir gravid. Selv om hun ikke tror det nå. Min erfaring er at det ikke nytter å prøve å fortelle slike personer noe som helst. De må bare finne ut av det selv.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 hun burde først og fremst tenke på deg som er gravid da,fremfor å lire av seg en slik melding mener nå jeg. Ikke du som er teit ,men derimot din venninne!
Gjest Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Det er vel ingen av dem som er teit i det hele tatt -de har bare forskjellig meninger.., men såpass unge mennesker er jo raskere med både konkludere med ting og å skifte mening igjen, det hører med til aldern tror nå jeg.. (tror nesten at trådstarter også er i ca den aldern, eller tar jeg feil?) Trodde 23-åringer generellt var opptatt med alt annet enn å få den neste generasjonen, er ikke gjennomsnittlig alder på førstegangsfødende ganske høy nå?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 Har HIs alder noe med dette å gjøre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå