Gå til innhold

Jeg er redd, kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våknet i dag med smerter i magen. Er i 17. uke. Smertene er ikke konstante, men har kjent plutselige tak i hele formiddag. De varer ikke så lenge heller. Kanskje 15-20 sekunder hver gang. Kjennes ikke ut som menssmerter eller sammentrekninger.

Hva kan dette være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte også på kynnere.. Men samtidig.. Så vidt jeg vet, skal ikke de kjennes så godt, vertfall ikke så tidlig, men det kan jo hende at det er individuelt, da..

Ring legen eller jordmora di du, evt på føden for å snakke med ei jordmor der, slik at du er på den sikre siden. Er ikke godt for bebbisen om du engster/uroer deg, vet du.. Bedre med en telefon for mye osv.. :)

Masse lykke til. Skal tenke på deg :)

Skrevet

Hvordan kjennes kynnere ut da?

Smertene er ikke så fryktelig sterke, men er ubehageige nok...

HI

Skrevet

Kynnere kjennetegnes ofte ved at magen blir steinhard fordi livmoren knyter seg. De er sjeldent vonde, men kan være ubehagelige. Hvis du er redd, ring føden! Man skal alltid ta en telefon for mye enn en for lite. Jormødrene på føden vet mye mer om dette enn noen av oss her.

Skrevet

Jeg er 24+1 idag.. Har hatt kynnere en god stund nå, men jeg har ikke opplevd smerter ved dem.. Det er bare at magen (livmora) blir knallhard pga av livmorsammentrekningene.. Har sjelden kjent noe ubehag heller, annet enn at jeg et par ganger har kjent at NÅ blir magen hard fordi den strammet seg...

En annen ting kan jo også være at det er ligamentene dine som strekker seg (båndene som holder livmoren på plass), for de strekker seg etterhvert som livmora utvider seg for å gi bedre plass til bebisen..Jeg husker at det kunne være litt vondt, men det var litt tidligere enn uke 17 (hos MEG da..).. Men dette er jo individuelt.. :)

Skrevet

Synes du skal kontakte lege e.l. jeg. Dersom det i verste fall skulle være premature rier, så bør du få oppfølging. Og er det "bare" ligamentsmerter eller kynnere, ja da vet du det og slipper å bekymre deg. Uansett bedre å vite, enn å gå slik og bli redd. Heller kontakt med lege/jordmor/føden en gang for mye enn en gang for lite. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...