Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste et kjerringråd mot hoste i Foreldre&Barn:

Smør Mentholatum under føttene til baby/barn før de legger seg. Ingen hoste på natta.

Noen andre som har prøvd dette?

Her hoster 2 store og 2 små for tiden...

Fortsetter under...

Skrevet

Det har ikke jeg prøvd, men det skal jeg jamen meg, for jeg har en som også hoster på nettene. Han hoster så han kaster opp. Mentholatum er jo en enkel ufarlig ting å prøve. Takk for tipset. Funker det så funker det, og så er vi mange som blir glade her i huset ;-)

Skrevet

I går kveld smurte jeg Mentholatum under føttene på storesøster (2år3mnd) og mini (snart 7mnd). Storesøster har ikke hostet en eneste gang siden hun la seg. Mini har hostet, men mindre enn forrige natt. Han er dog veldig tett med mye slim, så jeg forventet ikke en hostefri natt på han rom.

Jeg tror faktisk Mentholatumen har en positiv effekt på hoste. Skal prøve igjen i natt :o)

Skrevet

det skal jammen prøves ja:-) takk for tips.

Skrevet

Prøvde det på minstemann i går og jeg tror jammen det funka. Nå er forkjølelsen på vei over, men skal helt klart prøve det neste gang en av ungene hoster!!!

Skrevet

Hva er Mentholatum? Hvor kjøpes det?

Annonse

Skrevet

Jeg prøvde dette,men her funker det ikke altså..Jeg smurte derimot litt mentholatum på brystet og bittelitt under nesa til gutten,og syns han er blitt mye bedre da:) han er snart 3 år,det anbefales ikke å smøre på babyer visstnok,veldig sterk lukt altså,hun på apoteket advarte mot det!!mentholatum kjøpes på apoteket,grønn eske!

Skrevet

Jeg har funnet ut at vann er det eneste som hjelper hos oss. Jenta mi får en vann flaske med seg i sengen, og hun drikker hver gang, hun begynner å hoste. Det lindrer veldig. og man blir ikke tørr i halsen, og heller ikke slimete, som man ofte blir av saft.

Skrevet

Prøvde mentholatum under føttene på gutten vår også, og synes ikke det hjalp nevneverdig dessverre. Men nå er det mulig det ikke er vanlig forkjølelse han har, men mykoplasma (lungebet). Var og tok blodprøve i dag for å sjekke det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...