Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Og er det sånn at vi får personnummer tilsendt når vi har returnert dette skjemaet?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Skjema med personnr til babyen kommer i posten, dere fyller på navn og sender tilbake. Husk at det er lurt å ta kopi av skjemaet før tilbakesending...
Retro-mamma Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Jeg vet ikke, for jeg ringte selv til folkeregisteret (eller trygdeetaten er vel kanskje rette instans). Jeg var så spent på personnummeret hennes og klarte ikke vente på noe som kom automatisk (rable...) Det kommer sikkert automatisk, men jeg tok runden etter sykehuset jeg: trygdeetaten, folkeregister, helsestasjon (hei, vi er hjemme...), barnetrygdfolka, kirken (dåp) etc etc.
Gjest Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Sykehuset skal ha meldt fødsel til folkeregisteret. Etter en stund (les:uker) kommer et skjema i posten hvor dere bestemmer barnets navn. Etter noen uker til kommer pers.nr=) Drøyer det for lenge kan du ringe å høre, sykehuset her hadde ikke sendt inn fødselsmelding på meg da...men som sagt, kan ta noen uker.
mamman`te2flottegutter Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Det kom i posten et par uker etter fødselen. det sto også på det skjemaet at hvis du ikke meldte ifra om navnevalg innen 6 uker får barnet automatisk morens etternavn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå