Gå til innhold

Dere med barn på 2 - 3 år som får flaske....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg undrer meg over at dere lar de få det fortsatt med begrunnelsen; "det er det beste han/hun vet", og så vil dere ha tips til hvordan man slutter med flaske når barnet er 3 år.

Handler det ikke om som forelder å gi litt slipp på babyen sin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.. vesla brukte flaske til hun var 2.. som alenemor med allerede for stort søvnunderskudd, orket jeg bare ikke tanken på å slutte med kosen hennes.. Flere netter med gråt og raseri etter flaska.. fysj

For oss var det bedre med en sakte, naturlig overgang til kun å kose med smokken.. Nå er hun 3 og har nettopp sluttet med den også.

Begge deler ble fjernet etter mye forberedelse og samtale med henne og forsiktig innskrenking på når og hvor hun fikk bruke det..

Skrevet

Min sønn har akkurat fylte 2 år og han får flaske hver kveld før han legger seg. Jeg synes ikke det er noe i veien med det. Han koser seg med flasken og jeg synes det er helt OK.

Han drikker av glass ellers på dagen og det er kun om kvelden at han vil ha flasken. Det er en del av leggingsrutinen og kosen.

Det har ingenting å gjøre med at jeg ikke vil gi slipp på "babyen" min. Jeg stresse ikke bare med det...

Synes det er rart at folk reagerere sånn eller bryr seg om dette,

Skrevet

Så lenge du ikke syns det er noe i veien med det er det vel heller ikke et problem ;-)

Nå snakket jeg mer om det innlegget som står lenger ned, "Slutte med flaske, trenger tips!"

For min del kan voksne folk få lov å ødelegge tennene på sine 2 - 3 åringer ved å gi de melk på flaske på nettene, jeg skjønner undrer meg bare over at voksne mennesker vil gjøre dette med begrunnelsen; "Flasken er det beste han vel"

Skrevet

Min sønn får vann på flaska si, ødelegger ikke tennene med det......

Skrevet

Hvorfor skal det å gi melk på flaske ødelegge tennene deres? Så snart det kommer ut av en flaske er det farligere enn dersom det kommer ut av et glass?

Skrevet

Flaske på nettene................... Med melk?

Skrevet

Jeg har en gutt på 2,5år og en på 1,5 år. jeg har sagt til de at flaskene og smukkene skal julenissen, få til babyene siden de får gaver av han.Så når julenissen kommer så skal vi ha samlet alle flasker og smukker oppi hver sin pose, sånn at de kan gi han de selv.:-)

Skrevet

den var da lur hehe.... jeg har en sønn som blir 3 i februar-07han får flaske enda.... men bare på nettene ikke om dagen. Han kser seg med den og jeg gir han vann. gav han melk tidligere i få mnd men gir han vann nå bare, dette gjør jeg for at folk sier en får dårlige tenner av melk på natten. men jeg selv hadde både melk og vann men tennene mine er gode og sterke. vil nok la han ha flasken på nettene en stund til.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...