lis70 Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Er det noen andre der ute som har fått målt høyt SF mål rundt uke 20 ? (SF mål uke 16 var 16 - dvs i toppen av kurven - denne gangen lå det langt over - 24). Jordmor ble bekymret og mente det kunne være noe med mengden fostervann. Nå var jeg på ultralyd i forrige uke og da sa de ingenting om det. Er det grunn til bekymring eller er det bare stor baby - noen som har erfaring ????
Gjest Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Jeg har også stoor mage og større enn normalt i følge jordmor og lege. Men jeg fikk samtidig beskjed om at det ikke var noe å bekymre seg for, før senere. Jeg er i uke 19, og har vært på UL, og babyen er normal i størrelse.. Skal på kontroll i dag igjen, så jeg skal jammen spørre for sikkerhetsskyld. Lover å holde deg oppdatert! Tror ikke du trenger bekymre deg for dette før du kommer nærmere slutten av svangerskapet, er babyen kjempestor kan det ha konsekvenser for fødselen, men ikke for babyen! Ønsker deg masse lykke til!
Gjest Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Jeg har stort sett lagt i kant med eller en rute over det grønne feltet i begge mine to første svangerskap, noen ganger spratt det høyere opp også, på det meste 4-5 ruter over hele det grønne feltet, da ble jeg sendt til ekstra UL for å sjekke at det ikke var for mye fostervann. Guttene var 3900g og 4070g ved fødsel, begge 25 cm, så litt større enn snittet, men ikke svære. Fostervannsmengden var normal med førstemann, da jeg var størst og måtte til ekstra ul, og litt over normal mengde med nr 2 sa jordmor etter fødselen var over. Tror dette har litt med hvordan man bærer babyen og hvordan den ligger, fikk vite at jeg bærer mine langt fremme mot magen og litt høyt, antagelig gjør du det samme.
Kris. Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 jeg er kjempe stor jeg også, hadde sf maål på 22,5 i uke 19... tror jeg er vokst enda mere nå. vokste 7,5 cm på akkurat en måned.... lege og jordmor sier jeg er stor... ligger på kurven for tvillinger. Skal på Riksen igjen i morgen, da skal jeg jammen spørre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå