Har den kuleste jenten på 3 Skrevet 29. november 2006 #51 Skrevet 29. november 2006 Hei igjen alle! Takk for info ang. Twilightopplegget deres:) Kan godt tenkes at jeg stikker innom dere av og til, blir litt lei av skravlesiden etterhvert. Dette er meg: - Termin 13. februar, skal føde på Ringerike -en kort, problemfri førstefødsel:) - Bor sammen med verdens beste mann (jeg også), som har to skjønne barn fra før - Fengselsbetjent, men 100% sykemeldt pga bekkenløsning - Kommer fra Bergen, men bor i Nannestad - 27 år - Glad i livet og alt som er gøy - Har verdens kuleste hund, som selvfølgelig heter Arthur:) - Går på Gravide-yoga Snakkes nok! Fju, fju...
selfangerkjerringa Skrevet 29. november 2006 #52 Skrevet 29. november 2006 Jeg har ikke fått helt dreien på lamaze-pustinga, men jeg har også fått som Ellie nevner denne følelsen av litt tro på meg selv i forb. med fødsel og valg i den kontekst. Gleder meg nesten til denne fødselen jeg Men Sponge: ikke om det snør kjerringer i h"#¤% skal de få satt de forb"#¤%& vepsestikkene på meg!!! Hanne: krysser fingrene for at det blir med deg som med Sponge. bort med ryggsmertene når vannet går, hehe Selv kjenner jeg på hele meg at det nærmer seg fødsel. Kall det intuisjon eller idioti, men det er ikke lenge igjen nå. Godt mulig det fortsatt tar noen uker, men... det er et eller annet som sier at nå blir det snart. Og det er IKKE utålmodighet eller at jeg er lei
Labbetøs Skrevet 29. november 2006 #53 Skrevet 29. november 2006 Ka-ping: Hmm. Sier jeg "håper at det drøyer så lenge som mulig" eller "du skal se den starter snart" da? Vet jammen ikke helt. Det er jo ikke noe gøy å være plaget den siste tiden, men samtidig er jo greit å gå så nærme termin som mulig. Pluss minus. :-)
selfangerkjerringa Skrevet 29. november 2006 #54 Skrevet 29. november 2006 Jeg er jo snart 35 fullgåtte uker da... med en termin som ganske sannsynlig er ei uke for sein... og en unge som antageligvis er nesten 3kg allerede... på toppen av det hele ei jente (de er gjerne sterkere enn gutta)... så om det skulle starte nå så er det ikkeno problem Jeg kunne godt tenke meg å gå ca 2 uker til, men etter det kan hun bare komme for min del. ps: jeg ØNSKER ikke å føde før termin for å minske mine egne plager altså! Er dritlei å ha vondt, men jeg er fullt og fast overbevist om at knøttene kommer når de vil, og jeg har intet annet å gjøre enn å bite tenna sammen den tida det tar
Labbetøs Skrevet 29. november 2006 #55 Skrevet 29. november 2006 Da tror jeg vi sier to uker da. Så rekker du kommer deg litt før julen setter i gang for fult også. Selv håper jeg på et sted mellom første og fente januar. Det hadde vært perfekt for min del. Sent nok til at det er januarbebis (og fullgått svangerskap) men da slipper jeg overtid. Sender daglig inn en masse tidlig-januar-tanker til henne, så hun kan forberede seg og planlegg når hun skal gjøre seg ferdig. He he. NB: Får du ikke dreisen på pustingen, så har du trent for lite. He he. Men du har jo oppnådd det du ville da. Trygghet på forhånd og et bedre utgangspunkt denne gang enn forige. :-)
Hanne og jentungen Skrevet 29. november 2006 #56 Skrevet 29. november 2006 Var forresten hos JM i dag og hodet har enda ikke festet seg:/ Det utgjør ikke så mye og fødselen kan likevel starte i morgen, men hadde vært greit å vite at jeg ikke trenger stresse hvis vannet går.
selfangerkjerringa Skrevet 29. november 2006 #57 Skrevet 29. november 2006 Hanne: hvorfor må du stresse hvis vannet går og hodet ikke er festet? Ellie: jeg har jo ikke trent nok, det er det jeg sier men avspenninga har jeg fått trent litt mer på, så der begynner jeg å føle meg litt mer sikker. Hvorfor er du så opptatt av januarbaby forresten? Nysgjerrig jeg Bare hun kommer når hun er ferdig så gir jeg en god bæng i om det er desember eller januar.
Hanne og jentungen Skrevet 29. november 2006 #58 Skrevet 29. november 2006 Ka-ping: fordi hvis vannet går og hodet ikke er festet kan navlesnoren sige ned i åpningen og komme i klem. Om vannet går og hodet IKKE er festet skal man, på grunn av dette, legge seg strak ut, ringe føden og dra rett opp (liggende). Er hodet derimot festet kan man bevege seg opp og ned trapper om man ønsker uten å måtte tenke på slike ting. Slik jeg har forstått det er det den viktigste årsaken til at de sjekker om hodet er festet eller ikke. Ellers, ka-ping: vi er på hver vår ende av 'flest postede svar'-listen:))
Gjest Skrevet 29. november 2006 #59 Skrevet 29. november 2006 Så koselig med våkne twilightere, da. Har lurt litt på det der med å legge seg ned hvis vannet går og hodet ikke er festa jeg også. Hørte ikke noe om det med førstemann hverken av JM el lege, og da var ikke hodet festa på kontrollen 1uke før termin.... Ka-Ping; takk for bok...kom i posten idag, og jeg er snart halvveis....Det sier litt, for jeg leser stort sett kun på senga, men så begynte jeg å bla da... Er egentlig strikking jeg skulle gjort for kanskje å få gavene i havn til jul, men tok stingene i hånda i går, så det har vært lite av pinner og garn i det siste!
Hanne og jentungen Skrevet 29. november 2006 #60 Skrevet 29. november 2006 JM sa det til meg senest på kontroll i dag. Hun poengterte også at jeg ikke måtte stresse for mye med det. Jeg må jo, for eksempel, gå fra sofaen jeg ligger på og ut i bilen. Dog er det viktig å ha i bakhodet. JM på kurset sa det samme.
Labbetøs Skrevet 29. november 2006 #61 Skrevet 29. november 2006 Ka-ping: Pga skole og idrett. Nå som de begynner så tidlig på skolen, så er det greit at hun kan være eldst istedet for yngst. Dersom hun er født helt i starten av januar, så kan vi velge om hun skal starte skolen "etter skjemaet" eller om hun skal starte et år for tidlig. Da kan vi velge begge veier liksom (sier komunefolka i hvertfall). Dersom hun er født helt i slutten av desember kan vi ikke velge. Da er hun minst uansett. Altså: Man kan velge å la de starte et år for tidlig dersom de er født tidlig i januar, men de kan ikke starte for sent hvis de er født i desember. I tillegg har både jeg og min kjære holdt på en del med idrett opp igjennom årene. Da skiller de ofte klassene på det kalenderåret du er født. Ut det året du fyller tolv, f eks. Er du født i desember rekker du bare være tolv år i noen dager før det plutselig er årsskifte og du må opp i trettenårsklassen. Selv om du akkurat har blitt tolv. Da er det best å være født i januar slik at du får hele året med deg i "riktig klasse". Du skjønner. Gjør ikke noe om hun kommer i desember altså, men hvis jeg kunne velge hadde jeg valgt tidlig januar.
selfangerkjerringa Skrevet 29. november 2006 #62 Skrevet 29. november 2006 I all verden, ingen har sagt noe som helst til meg om dette med hodet og festing og navlestreng osv... og jeg som er andregangs med utvidet bekken - det er jo stor sjanse for at hun ikke fester seg overhodet! Hva gjør jeg hvis vannet går da? Ligger strak ut i baksetet uten setebelter i 30min på vinterglatte veier på vei til jm/legevakt?
Hanne og jentungen Skrevet 29. november 2006 #63 Skrevet 29. november 2006 Jeg tror det holder om du legger seteryggen i fremsetet heeelt ned, men ja, hvis hodet ikke er festet og vannet går MÅ du ligge strak ut. Dette er altså ikke skremselspropaganada, men fakta. Hvis navle strengen synker ned i åpningen og babyen så fester seg sier det jo nesten seg selv at det kan gå skikkelig galt.
selfangerkjerringa Skrevet 29. november 2006 #64 Skrevet 29. november 2006 Lyse utsikter med andre ord. Dette skal jeg sannelig spørre jm litt om på mandag! nå er det natta jenter, prates imorra klem
Hanne og jentungen Skrevet 29. november 2006 #65 Skrevet 29. november 2006 Jeg vet ikke helt hvordan dere skal løse det utpå der, men du kommer nok ikke utenom dette. Det skremmer meg som sagt ikke, men det er grunnen til at jeg så gjerne vil at hun skal feste det der hodet sitt snart:)
Hanne og jentungen Skrevet 29. november 2006 #66 Skrevet 29. november 2006 God natt ja:) Jeg har vært på vei i seng den siste timen, men jeg gruer meg til jeg må reise meg:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå