DiddiDaddi Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Godmorgen jenter! Skal vi se om vi får litt mer fres på tråden i dag? Den tok seg jo godt opp utover ettermiddagen og kvelden så jeg, men jammen var det stille her på formiddagen. Var det stille før stormen tro? Var nesten så jeg lurte på om alle hadde fått babyene sine...) Sender gode tanker til alle dere som har fått diverse plager, hørtes ikke godt ut!! Ta vare på dere selv siste tiden nå!! Kun innspurten som gjenstår. Takk for sist da Sponge!! ) Veldig veldig hyggelig å skravle med deg på kafe, koselig å få et "ansikt" på en av dere! Du må si i fra neste gang det blir bytur. Skal sannsynligvis på Bim-treff på Kafka neste onsdag. Du er ikke tilfeldigvis i byen da?
selfangerkjerringa Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Hjelpemeg, jeg er visst høygravid idag! Oj..... Vet ikke hvor mye twilight det blir på meg idag, er hjemme med lilletrollet som har fri idag. Vi har startet dagen med en laaaaang dusj i nydusjen, eller "regndusjen" som lilletrollet kaller den Den er faktisk så stor at digre gravid-ka-ping kan sitte på en krakk, mens lilletrollet leker hund og styrer rundt meg - og vi alle tre (inkl babyen i magen) blir klissvåte og lykkelige Jeg har nesten lyst til å invitere folk hjem til meg så de kan få prøve dusjen, hehehehe
DiddiDaddi Skrevet 29. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2006 Oioi...det hørtes ut som en flott dusj!! Hørtes ut som en skikkelig idyllisk start på dagen ) Kos deg med lilletrollet da, og kom innom for litt skravling innimellom. Blir spennende med ny sjekk for deg etter det SF-målet, du får komme med løpende oppdateringer )
SpongeBob Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Hei, Stine - på msn også men likevel, må jo nesten bekrefte offentlig hvor trivelig det var å treffe deg! HAr hatt rimelig dårlig samvittighet over å se at du fikk unngjelde for det søndagen, men... Er faktisk i byen neste onsdag (6.12) og tenkte å snike meg innom Kafka en tur da - vi får sms'es så vi kan koordinere. ka-ping - hva er dette med SF-mål? Noe jeg bør bekymre meg over på dine vegne? Grattis med nytt regnvær, forresten, sånne dusjer er herlige...
DiddiDaddi Skrevet 29. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2006 Så bra du kan på Kafka neste onsdag, syns jeg husket noe snakk om det tidligere ) Da smser vi når det nærmer seg! I dag har jeg endelig fått noe nyttig å gjøre! ) Begynner å bli litt rastløs, savner jobb og savner å gjøre noe meningsfullt....det er jo meningsfullt å ruge altså, men har vært leeeeenge sykemeldt nå! Ihvertfall...lillebror har hjemmeeksamen, og i dag skal jeg lese korrektur. Det blir nok virkelig å ta sin tid, henger ikke med på temaet i det hele tatt...hehe...leste tittelen tre ganger før jeg i det hele tatt forsto hva det dreide seg om! Eksamen handler om hvorfor det var så vanskelig å realisere en europeisk politisk union mellom 1948 og fram til utvidelsen av EF i 1973...kan vel lære meg noe nytt i dag da )
selfangerkjerringa Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 Sponge: var hos jm igår, jm ble litt forvirra da sf-målet mitt etter TRE kontrollsjekkinger likevel viste 36cm i uke 35... det sprenger skjemaet litt kan man si. Skulle egentlig ikke på kontroll før om to uker, men hun vil ha meg inn igjen allerede på mandag. Får også UL på legekontoret der ute tidlig uke 37. Jm mente forøvrig at denne fødselen neppe kom til å ta mer enn ca 6 timer, og at jeg kom til å føde i mellomjula, ikke 8.jan.
DiddiDaddi Skrevet 29. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 29. november 2006 Hvorfor mente hun det skulle bli i romjula? Bare nysgjerrig på hvilke tegn de ser etter )
selfangerkjerringa Skrevet 29. november 2006 #8 Skrevet 29. november 2006 Tror det er en kombinasjon av sf-mål, str på ungen, modningskynnerne osv. Vet ikke helt... men når både lege og jm på sykehuset, OG "min" jm, sier at jeg kanskje ikke bør legge så mye planer for romjula, så... ja, jeg begynner å lure litt da. Jeg mener også selv at terminen kan være ei uke eller to for sein, det samme gjør gubben. Men jeg har bestemt meg for å innstille meg mest mulig på at det ikke skjer noe før 8.jan, så jeg ikke blir skuffa. Men jeg kjenner jo at jeg begynner å nærme meg fødsel, det er noe med den magefølelsen... det "irer" liksom i hele kroppen, kynnerne er blitt litt anderledes, jeg er blitt litt mer "nedtung" og ikke bare "framtung", kynnerne og bekkensmertene har spredt seg litt mer bakover.... huff, elendig til å forklare ser jeg, men det er litt vanskelig å sette ord på også... kjenner uansett på hele meg at det ikke er lenge igjen nå, bare noen få uker.
DiddiDaddi Skrevet 29. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 29. november 2006 Det blir spennende da, kanskje ikke så lenge igjen for deg ) Jeg prøver å innstille meg på overtid, men håper selvfølgelig det blir nærmest mulig termin. Jeg tror terminen min er ganske riktig, så håper hun er klar til å komme ut da! Skal begynne å lese på oppgaven nå, må vel innom Bim av og til for litt variasjon og litt skravling ) Ha en fin dag videre da jenter!
SpongeBob Skrevet 29. november 2006 #10 Skrevet 29. november 2006 ka-ping: Spennende og skummelt i skjønn forening? Hvordan går det forresten med Hanne i dag, hørt noe fra henne? Paracet hørtes ut som en god idé, hvis hun er sånn som jeg som aldri tar sånt ellers har hun kanskje like god effekt som jeg får av det:) Den isjasen man kan få helt på slutten er usannsynlig forferdelig! Nei, kanskje tid for en kopp te til?
Gjest Skrevet 29. november 2006 #11 Skrevet 29. november 2006 Heisan, hoppsan! Ja, vi må prøve å få litt mer aktivitet her idag... Om under en time skal jeg på UL og sjekke om alt står bra til med "lillesøster". Legen var så bekymret for utflata SF-mål og liten vektøkning i går, at hun henviste meg til ekstra undersøkelse....
selfangerkjerringa Skrevet 29. november 2006 #12 Skrevet 29. november 2006 Direkte motsatt av min situasjon altså... Du får ha lykke til, vi twilighetjenter sitter her og venter spent på oppdatering
bobby - nr 2 i juli Skrevet 29. november 2006 #13 Skrevet 29. november 2006 Heihei, jenter. Lykke til på ekstra UL, da, liten2! Jeg er litt irritert på jordmora mi. De har hatt mye sykemeldinger der, og det har vært myr frem og tilbake. Skulle egentlig hatt time på fredag, som egentlig var litt seint (burde hatt i starten av denne uka), og så er det blitt flyttet til mandag... er jo ikke så mange dagene, men likevel. Dessuten er både svangerskapskurs og omvisning på føden (arrangert gjennom JM) blitt avlyst... Heldigvis har jeg bestilt omvisning på føden selv. Blir spennende å se mitt SF-mål på neste kontroll, har vært høyt hele veien. Nå er det bare 3 og en halv dag igjen på jobb! Blir nok ikke ferdig med alt jeg burde ha gjort, men ikke så mye å gjøre med det. Orker ikke jobbe overtid nå i alle fall! Ha en fin dag alle sammen!
Gjest Skrevet 29. november 2006 #14 Skrevet 29. november 2006 Takk, takk.... Jeg avspaserer fredag og mandag, så jeg har siste arbeidsdag i morra...Hurra! Blir ikke ferdig med alt jeg burde ha gjort heller, men sånn er det
SpongeBob Skrevet 29. november 2006 #15 Skrevet 29. november 2006 Ferdig blir man aldri! Selv har jeg tre og en halv uke igjen, tror jeg, og bare kjenner på hvor godt det skal bli. Men det er jo adventen også, så jeg skal avspasere en del og kose meg med å julestelle hjemme og bare ta det med ro! En liten jobbtur neste uke, så er jeg klar for å slappe av og ta det med ro, rydde papirhauger og alt slikt. Må si det nærmer seg med stormskritt, det var liksom i forrige uke jeg såvidt hadde testet positivt og gikk og ventet på å få mage...
selfangerkjerringa Skrevet 29. november 2006 #16 Skrevet 29. november 2006 Jeg er kvalm En sånn ekkel småkvalme som ligger konstant og lurer. Hvordan skaffer man energi til å leke med en toåring når man har bekkenvondt, kynnere, blir sparket gul og blå innenfra, har hodepine, klør og er kvalm? Tips, anyone? Føler meg som verdens dårligste mor nå...
selfangerkjerringa Skrevet 29. november 2006 #17 Skrevet 29. november 2006 ps: jeg holdt på å besvime igår - gubben vaska golvet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det er sant! Han holdt på å vaske kjøkkengolvet for å legge det nye golvbelegget, og dro like gjerne våtmoppen over resten av stuegolvet også... Det var riktignok sånn "dyttedyttemidtpågolvet"-prosjekt, men herregud... kan ikke vente for mye heller syns jeg Jeg er bare helt i sjokk og vantro over at fyren faktisk svingte moppen over golvet - frivillig! Andre som har fått bevis for at miraklenes tid enda ikke er forbi i det siste?
Hanne og jentungen Skrevet 29. november 2006 #18 Skrevet 29. november 2006 Ka-ping: wow - ikke mer å si enn det:) Sponge: Ryggen er der enda. Jeg kjenner den godt, men en god natts søvn hjalp på, så nå er den ikke like jævlig som den var i går kveld. Takk og lov. Venstrefoten min bærer meg enda ikke, men jeg hyler ikke hver gang jeg skal røre meg og det er jo fremgang:)) Skal til JM nå.
DiddiDaddi Skrevet 29. november 2006 Forfatter #19 Skrevet 29. november 2006 Lykke til på ny UL liten2! Ka-ping og Hanne: håper dere snart føler dere bedre, slitsomt å ha det sånn! Har lest meg gjennom de første sidene av hjemmeeksamen til lillebror, ble skikkelig sliten i hodet av å konsentrere meg sånn igjen...hehe, lenge siden sist! Godt jeg har klementiner og gode pepperkaker å styrke meg på ) Gleder meg sånn til adventstiden nå!
selfangerkjerringa Skrevet 29. november 2006 #20 Skrevet 29. november 2006 Da stikker jeg og lilletrollet opp på rommet hennes, vi skal riktig kose oss med å henge opp knagger og gardinstang foran sovealkoven hennes Snakkes snart, jenter!
SpongeBob Skrevet 29. november 2006 #21 Skrevet 29. november 2006 ka-ping: Har akkurat hatt fire dager med klengete mammagutt (var hos mormor, og det viste seg at han nok tolket det som at mamma skulle reise bort igjen, så han tok igjen med å klenge 24/7) som _bare_ vil leke med mammaen som er sliten, har bekkenvondt, ikke får sove, blir sparket i stykker innenfra, ikke kan løfte ham osv. Løsningen min ble at jeg lå på sofaen eller i en god stol og var tilgjengelig, leste bøker for ham og koste masse masse masse. Beveget meg til og med ned på gulvet innimellom, noe som var svært populært. Likevel kjente jeg meg jo som en godt oppvridd klut det meste av tiden, men jeg ikke i hvertfall ikke flere "vondter" enn jeg startet med! Så det var mitt tips. Leke "mamma sover"-leken var også populært;) Hanne: fravær av smerteskrik er en god ting! Lykke til hos JM. Stine: Glad jeg slipper å lese hjemmeeksamener, men pepperkake høres godt ut. Fant du oppskrift til slutt?
SpongeBob Skrevet 29. november 2006 #22 Skrevet 29. november 2006 Og ka-ping - nå må du ta grep her. Bare ti svar til, så når du toppen på "flest svar"-lista!
DiddiDaddi Skrevet 29. november 2006 Forfatter #23 Skrevet 29. november 2006 Sponge: tok tilslutt første og beste oppskrift jeg fant på nettet, og skrev fint inn på rød papp med sølvtusj...også har jeg kjøpt en boks med ferdige som jeg legger i innkjøpte søte bokser til venninnene...så kan de tro/ikke tro jeg har laget selv ) Til dere som husket mitt fryktelige besøk på føden tirsdag for en uke siden: fikk akkurat så koselig telefon fra avd.jordmor på føden! Hun hadde lest brevet, og var veldig glad gravide sa i fra når de ikke følte seg fint behandlet. Jordmødrene jeg traff på var jo som alltid hyggelige, og hun kunne ikke si beklager på noen leger sine vegne - men hun sa hun visste de ikke alltid var like hyggelige og kunne være flåsete! Hun hadde levert brevet videre til avd.overlegen, og han ville ta dette opp med legen jeg traff på! Så godt å bli tatt på alvor ) Hun hadde forstått på avd.overlegen at han skulle gi denne legen klar beskjed om at dette ikke var ok! Deilig å ha det ute av verden ) Det stod heller ingenting negativt om psyken min i journalen - noe som egentlig var den største skrekken!
SpongeBob Skrevet 29. november 2006 #24 Skrevet 29. november 2006 Så flott at du fikk så bra tilbakemelding! Har også nevnt det for mammaen min forresten, og hun ble skrekkslagen... Synes julegaveløsningen hørtes genialt enkel ut - flink Stinemor!
Har den kuleste jenten på 3 Skrevet 29. november 2006 #25 Skrevet 29. november 2006 Hei, hei!! Jeg er ganske fersk innpå her (29+3 idag), og lurer på en ting. Hva er dette twilight - opplegget?? Ser det står ofte, men har ikke lest nok til å få noen "sammenheng"... Er det bare en snakk-om-alt-mulig-tråd for alle, eller er det noe spesielt? Takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå