Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Hva er årsaken til at dere trenger denne salven? - Det kommer helt ann på årsaken til bruken, men jeg har byttet fra denne til noe som heter Zona sensitiveog Zona ekstra skin repair, pga eksemhud og mye plager med kløe.. Den fungerer, og er et produkt som er helt uten parabener og andre stoffer som kan være skadelig i store doser..
Gjest Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Hei, jeg brukte salven en gang da jeg fikk utslett inni albuen og bak knea en gang.. Men det var heldigvis bare den ene gangen.. Skal merke meg tipset dersom det skulle bryte ut igjen.
**My little Miss drama and I** Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Måtte bruke det på øynene da jeg fikk kontakt eksem ,men det funka ikke så slutta...
Gjest Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 har mye atopisk eksem...huff dette er så jæævli.. plaget masse med dette inni albuene,på skuldrene og i ansiktet...IKKE pent i det hele tatt!!!!!
Kondis som en murstein Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Jeg sliter også med atopisk eksem... Jeg bruker egentlig Apolar og Elocon, men sluttet med disse da jeg ble gravid. Har prøvd Zona og den var faktisk kjempefin!!! Nå bruker jeg A-derma Exomega (etter tips her inne), og må si jeg er kjempeførnøyd med den også )
snartmammapåny Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 har egentlig ikke brukt så mye hydrokortison da den er jo ekstremt mild og virker ikke så bra på eksemen min(atopisk eksem). Derimot brukt Elocon myyye. Men har ikke vært så plaget med eksem under graviditeten, merkelig hva hormonene gjør med kroppen. Men skal prøve denne salven om det blusser opp igjenn:) Takk for tipset:) Trenger en god salve som alternativet til kortison uner graviditeten:)
Gjest Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 fy flate så urettferdig!!!! den der aderma har jeg også,men den funker ikke litt engang!!!! da prøvde jeg et annet merke som var like dyr som aderma,men den funka ikke den heller!! åååå....må nok bli hydrokortison på meg...
snartmammapåny Skrevet 29. november 2006 #8 Skrevet 29. november 2006 _kine_ fungerer hydrokortison på deg, er ikke den veldig svak? har du prøvd Elecon(eller hvordan den staves;))?? Den var veldig effektiv mot min atopiske eksem. Holdt den godt i sjakk. Måtte passe litt på hva jeg spiser da. Jeg hadde mye utslett i ansiktet, særlig rundt øynene og munnen, så ikke ut en periode:( Og albuer pupper og ryggen var og "angrepet".. brukte vel 3 mnd på å få bort eksemen i ansiktet og det verste på kroppen med elcon. Vet ikke om den kan brukes av gravide da... hør med legen din;)
Gjest Skrevet 29. november 2006 #9 Skrevet 29. november 2006 jo når du sier det skulle jeg nok kanskje hatt en sterkere en...eksemen blir bedre når jeg smører meg med hydro,men blusser opp igjen nesten med en gang...er så slit å smøre seg hele tiden,ser jo ut som jeg har rullet meg i smør...ekkelt.. deilig å gå ute med dette i ansiktet..ikke særlig nei.. men takk for tipset,skal høre med legen på tirsdag når jeg skal dit
snartmammapåny Skrevet 29. november 2006 #10 Skrevet 29. november 2006 er jo ikke bra å smørre seg med så mye kortisonkrem heller, og er jo ikke vits å bruke en krem som ikke virker i lengden. Bedre å bruke en sterkere krem over en kortere periode som virker! Iallefall min erfaring;) Hør med legen din du om du kan få en sterkere. og om du kan bruke det under graviditeten, ikke gøy å gå rund hoven og rød i ansiktet:( kjenner følelsen:( Har du vært til en hudlege? viss ikke så hør om legen din kan henvise seg til en spesialist. Da får du kostholdsråd (fikk iallefall jeg hos hudlegen) og krem som er tilpasset din hud.
Gjest Skrevet 29. november 2006 #11 Skrevet 29. november 2006 åå ja det hørtes godt ut..å få kommet til en hudlege..men koster ikke det så mye da?har ikke råd til sånn luksus jeg..hehe... får du også sånne hvite flekker der du har brukt kremen?har ikke fått det i ansiktet enda,men på skuldrene å inni albuene,tror kremen stjeler pigment.. men som sagt,tusen takk for tips,skal høre med legen
snartmammapåny Skrevet 29. november 2006 #12 Skrevet 29. november 2006 med rekvisjon fra lege så koster det bare egnenandelen. altså det samme som en vanlig legetime. du kan og få igjenn penger på vanlig foktighetskremer fra trygdekontoret når du har atopisk eksem. Legen kan vist og skrive ut resept på fuktighetskremer så du får de billigere tror jeg, legen min tilbød seg å skrive ut en slik, men da hadde jeg akkurat kjøpt en stor flaske så var ikke nødvendig. Er det det jeg har de flekkene på skulderene og ryggen av... Var i syden i sommer å kunne ikke forstå hva de flekkene var... hehe... sykt, hadde ikke koblet de til eksemen/kremen før du sa det nå! Men krev å bli sendt vidrere til en hudlege. Almenleger kan veldig lite om atopisk eksem. Min var merkbart bedre bare 1 mnd etter jeg begynte med elcon salven. *krysser fingrene for at du få komme til en hudlege* Husker hvordan det var for meg, så håper det ordner seg for deg:) Lykke til!!
Gjest Skrevet 29. november 2006 #13 Skrevet 29. november 2006 hehe ja de flekkene er ikke sæærli pene kan du si.. hehehheh... tusen takk,krysser fingrene jeg også
Kondis som en murstein Skrevet 29. november 2006 #14 Skrevet 29. november 2006 Har dere prøvd den hvite Zona-kremen? Den er forebyggende... Jeg har bare prøvd den røde, og den er bra når det allerede har brutt ut.
snartmammapåny Skrevet 29. november 2006 #15 Skrevet 29. november 2006 har ikke prøvd den. men etter jeg fikk hjelp av hudlegen så har eksemen nesten forsvunnet. så nå bruker jeg bare elcon en sjelden gang innimellom om jeg får en oppblussing av eksemen. Og det har vært skjeldnere og skjeldnere de siste årene. Men gud hvordan jeg så ut før jeg fikk hjelp:(
Kondis som en murstein Skrevet 29. november 2006 #16 Skrevet 29. november 2006 Uff, jeg også kan se ut til tider... Alle sa da jeg var mindre at jeg kom til å vokse det av meg, men vil da si at det snart er på tide når man er 26, hehe...
Gjest Skrevet 29. november 2006 #17 Skrevet 29. november 2006 ja ikke sant?? du vokser det av deg når du blir stor....hvor stor skal jeg bli egentlig???? hehe
snartmammapåny Skrevet 29. november 2006 #18 Skrevet 29. november 2006 ja først kalte de det barneeksem... begynte å bli litt oppbrukt når jeg nærmet meg 18... fikk da heldigvis endelig komme til en hudlege når jeg var 19, fikk kjempe bra hjelp der. Men da så jeg heller ikke ut, ikke gøy å være 19 å se ut som en kjøttkake i trynet:( så var ekstremt deili når det begynte å forsvinne!! Har nå nesten ikke utbrudd lenger. noen ganger inni albuen, men d er ikke så alvorligt. Så få skikkelig hjelp er mitt råd, almennleger som skriver ut hydrokortison har ikke helt kontroll på hva de driver med. D er iallefall mitt intrykk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå