Gå til innhold

4 mnd baby og hosteaft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

stakar, snuppa er så forkjølet. hun hoster ikke så mye lengre, men hun er tett og nesa renner. vi har satt senga på to bøker, melk i nesa, snørrsuger. vi holder hnne god og varm.

i dag har hun skeket siden 7... nektet å spise, fordi hun ikke får puste. etter myyyyye slit, fikk hun flaske og jeg pumpet meg. da spiste hun litt... men hun er tett inni brystet. kan jeg gi henne slimløsende hostesaft?

eller noen som har andre forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ring legen før du gir henne hostesaft eller noe for hun er så liten enda. damp hjelper noen, så ta henne med deg i dusjen og se om det hjelper litt....

Skrevet

Jeg tror jeg ville kontaktet legen evt helsesøster om ungen er så tett at den ikke vil/klarer spise. Jeg har hørt at babyer ikke skal ha hostesaft som hindrer dem i å hoste, for slimet må jo opp. Men slimløsende hostesaft vet jeg ikke noe om. Babyen din er så liten ennå at jeg ville snakket med legen. God bedring til snuppa di. Gruer meg til lillegutten min blir syk. Han er også 4mnd.

Skrevet

tusen takk! hun har vært forkjølet i en uke eller noe nå, men i dag var det ille! har ikke vært sånn før...

hun spiste litt varm mme mens jeg pumpet, og nå sover hun sammen men pappan sin. stakar, jeg får jo så vondt av henne. skal på hs etterpå, så jeg kan jo spørre der... håper de kan fortelle meg noe som hjelper...

tror grunnen til at hun ikke ville ha pupp er at den er jo stor, og nesa blir jo liggende helt inntil, opg gjør det enda vanskeligere å puste....

Skrevet

Har du forsøkt Rhinox nesespray? Vi har hatt det samme her, og det er så fælt!

Du kan dryppe morsmelk i nesa hennes, spraye med saltvann. Rhinox har absolutt vært det mest effektive for oss, men den skal en jo ikke bruke så lenge av gangen da.

God bedring!

Skrevet

prøvd måde melk og saltvann... bra at nesesprayen funker hos dere, det må jeg prøve! men venter til jeg har snakket med helsesøster... men tror ikke jeg får noe ordentlig svar da....

Skrevet

nå har hun våknet igjen! er mye bedre, fått pupp og nå ligger hun og koser seg i lekegrinda. var vel bare groggy til morningen... men jeg skal høre med hs uansett, fordi jeg vil ikke ha flere sånne dager...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...