Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Hei, her kommer et lite spm fra en inne fra 1trimester. Lurte bare på en aldri så liten sak.... I forrige uke hadde mannen min influensa, nå har jeg de siste dagene hatt svært vondt i halsen og temp 37.8 - 38.1. Er jo klar over at dette ikke er så høyt, men er allikevel redd for at en infeksjon skal kunne skade fosteret så tidlig... Hatt både en SA og en MA før. Noen erfaringer? Klem fra meg.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Influensa??????? Har ikke hørt at den har kommet til Norge jeg. Den kommer ikke før over nyttår. Men er det forkjølelse du mener kanskje? Det er i så fall helt ufarlig. Jeg har vært forkjøla og hatt spysjuken uten at babyen min har tatt skade av det jeg. Men får du veldig høy feber bør du ta paracet, er hva jeg har hørt.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Var influensa mannen min hadde, så den er nok i landet;)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Har ikke kommet influensa varsel ennå. Det gjør det hvert år. Men er så mange som sier de har influensa når de er forkjøla, vondt i halsen, verk i kroppen og feber. Misbruk av navn. DET er forkjølelse selv om man er mørbanket i kroppen. Men for all del, har mannen din fått beskjed av legen at det var influensa, så bøyer jeg meg for den. Men blir som regel ikke frisk på ei uke av det.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Hei! Jeg må bare få si en liten ting. Jeg har ikke noe greie på SA og MA så om du bekymrer deg for det så ville jeg tatt en tur til legen. Men så til min lille kommentar om influensa. Du sier at du har vondt i halsen. Influensa er ikke en forkjølelse fordi man får veldig sjelden forkjøla symptomer med vond hals, rennene nese og hoste. Influensa går mere på hele kroppen og gjør så man får vondt i kroppen. Så det er nok som den andre anonyme her sier, en kraftig forkjølelse er det nok. Men tro meg, det kan være ille nok det. Det er også riktig at influensaen ikke har kommet til landet ennå. Jeg har en sånn jobb at vi er omtrent de første i tillegg til legene som får vite når omtrent den kommer. Jeg håper ikke du føler deg støtt av innlegget mitt det er ikke det jeg mener, men jeg ønsker å fortelle fakta. Så håper jeg det går bedre med deg, men en forkjølelse er det nok ingen fare, det har jeg også nettopp vært, men etter som jeg husker så skal du ikke ha så veldig høy feber. Det er viktig. Så da kan du jo ta en Paracet for å få ned tempen litt. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 Hmmmm, veldig rart at legen til mannen min sa han hadde influensa sist uke. Han hadde hanglet i to-tre uker men ikke fått feber. Legen mente han hadde fått influensa uten feber. Jaja, takker for svar
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 Hei! Jeg må skyte inn at etter tre dager med høy feber og verk i kroppen ble jeg i går diagnostisert av to forskjellige leger med influensa. De nevnte at jeg var en av de første som hadde fått den i dette distriktet. Så at influensaen ikke har kommet til Norge, det tror jeg ikke noe på=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå