trenger å være anonym nå Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 I dag har jeg 49 dager igjen, men jeg har begynnt å tørste så fælt om dagen.. Drikker og drikker, så går det 5 minutter, så er jeg tørst igjen. Har vært oppe i 50 minutter og har allerede fått i meg nesten 1 liter med væske. Er dette "normalt"?? Lurer også på dette med vann i kroppen. Hvorfor skal man drikke mye når man har vann i kroppen?? Høres litt "merkelig" ut liksom. Mye vann i kroppen?? Fyll på med mer?? He he... Jeg har vel kanskje ikke fulgt med helt i naturfag timene.
kromis Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Det er ikke normalt å drikke så mye på så kort tid. Hadde selv en tørsteperiode i høst og da drakk jeg 6 liter om dagen! Ringte til legen og fikk time med en gang for å sjekke urinen. For mye tørsting kan tyde på sv.diabetes! prøven var heldigvis negativ. Grunnen til at man skal drikke mye vann når man har vann i kroppen er for å skylle ut salter og mineraler i kroppen. Grunnen til at man får mye vann i kroppen er som regel salt, og da er vann eller annet drikke som "skyller" bort vannet i kroppen bra å drikke. Men hvis man drikker alt for mye (mer enn 3 liter) Begynner man å skylle ut stoffer man trenger i kroppen! Det var det jeg fikk beskjed i fra legen... Ta en tlf til legen hvis dette vedvarer mer enn en dag, bedre å sjekke seg en gang for mye enn for lite. Det er jo bare en urinprøve som trengs... Ble litt langt dette, men håper du skjønner hva jeg mener?
selfangerkjerringa Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Væskebalansen i kroppen er ikke sammenlignbar som gravid og ikke-gravid. Det er ganske normal å være tørst og ha stort væskebehov under svangerskap. Det er riktig som du sier, jnr79 - vann er faktisk til en viss grad vanndrivende. Selv har jeg hatt mye mindre plager med vann i kroppen dette svangerskapet, blant annet fordi jeg har drukket mye mer. Forrige svangerskap fikk jeg nemlig det idiotiske rådet av jordmor å ikke drikke så mye for å forhindre vann i kroppen. Gjett om det slo feil da... Ring lege/jordmor og sjekk hvor mye du kan drikke, og hva som er normalt i GRAVIDITET.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Jeg fikk vite av legen at man kan tørste veldig hvis man mangler jern,så jeg hadde fått sjekket blodprosenten min og sjekket om du trenger og ta jern tabletter/eller flere hvis du allerede tar
selfangerkjerringa Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Ikke ta jerntilskudd med mindre du har jernmangel.
trenger å være anonym nå Skrevet 29. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2006 Nei, er nok lurt å få sjekket ut om man har jernmangel før man tar jern tabletter. Hater forresten å ta jerntabletter, blir så forferdelig hard i magen. Sukk...
Tokka Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 Jeg er også veldig tørst, veldig kjedelig rett før man skal legge seg. Jeg har nettopp sjekket HB, og den var perfekt sa dama på legekontoret. Jordmor målte det til at jeg hadde 15 i HB, noe som ble avkreftet på legekontoret. Ergo, jeg er tørst, men har akkurat passe med jern.
trenger å være anonym nå Skrevet 29. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 29. november 2006 Ja ikke sant?? Kjempe tørst når en skal legge seg, også drikker man en masse og våkner av å være tissatreng. Kjedelig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå