Gå til innhold

hydrokortison salve.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker den salven av og til,og håper ikke det er farlig? Noen som vet? står jo ikke at det er det på pakken iallefall... Håper noen kan svare meg litt her....:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei..

jeg bruker oxo denne salven en gang i blant når det blir for ille med utslett, tror ikke det er farlig. Har sett på felleskatalogen , men det står ikke noe der....

Skrevet

Hydrokortison er ikke å anbefale når man er gravid. riktignok er det mindre doser i salve enn andre medikamenter, men det blir trukket inn i huden og videre inn i blodomløpet, og har påvirkning på barnet. jeg bruker dette ellers men fikk beskjed av hudlegen at dette var ikke lurt mens jeg var gravid hvis jeg kunne unngå det. Ungen påvirkes av mye mindre doser enn oss. hydrokortison gjør mest skade hvis det blir brukt over lengre tid, men jeg liker å heller unngå det så mye jeg kan.

Skrevet

jeg unngår det så mye jeg kan,men er plaget med utslett og da har jeg brukt det litt... Huff,håper ikke det har gjort noe skade.. Står jo på pakningen at det ikke er vist skade på fosteret da... Trodde det da var ganske sikkert.. Men håper det holder om jeg kutter ut nå.... huff,fikk dårlig samvittighet jeg nå....

Skrevet

Hei!

Jeg er ekstremt plaget med atopisk eksem og bruker salver som er tre/fire ganger sterkere enn vanlig hydrokortison. Jeg har ikke mulighet til å "overleve" uten den salven i 9 måneder og har fått klarsignal til å bruke den i ørsmå doser. Fikk også beskjed om at vanlig hydrokortison (både salve og krem) var helt trygt å bruke.

Spør legen din om du kan få resept på Polaramin-tabletter. Det er antihistamin som hjelper MYE på kløen ved eksem og er helt ufarlig for fosteret. De har hjulpet meg masse.

Lykke til :-)

Skrevet

tusen takk for svar:) Det beroliget meg veldig! Håper disse plagene gir seg etterhvert.. Er ikke noe godt med denne kløen hele tiden...:( Men som sagt tuuuussseennn taaaaaakkk for svar altså:) Lykke til du også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...