Gå til innhold

Norsk og gravid i the Bay Area, CA?

BayAreaMamma

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg er gravid med mitt foerste barn (termin 23. mars) og bor paa the Penninsula i California. Jeg er norsk, min mann er Amerikansk, og jeg hadde synes det hadde vaert veldig kjekt aa vite om det er andre i samme omraadet som har termin rundt den samme tiden?

Jeg er i full jobb, men regner med aa ta rundt 6 maaneder permisjon etter foedselen. Har gode Amerikanske venner som har barn, men kunne tenke meg noen "trauste norske" innspill paa det aa vaere mor for foerste gang :-)

Fortsetter under...

hei, jeg bor i San Francisco, og har termin 14. april. Min mann er også amerikansk, og vi har bodd her i 7+år. Har en datter på snart 3 som er født her, så det er ikke første barnet, men hadde veldig behov for "norske inspill" også sist jeg var gravid. Har også mange gode Amerikanske venner, men de jeg føler meg mest på bølgelengde med er på østkysten hvor jeg bodde før, og synes at holdningene til fødsel og det å ha barn er til tider ganske fremmede her ute i vest. Norske bøker hjalp, ikke minst for ammingen. ("Mamma for første gang"). Ville være hyggelig å treffes med knøttene.

Det virker sikkert litt tidlig å tenke på, men det er også en Skandinavisk barnehage i San Francisco! Den eneste i landet! Vet ikke hvor langt nede du bor, så det er kanskje ikke aktuelt, men selv om det er mange svenske førskole lærere der, og min datter kan høres ganske svensk ut til tider (en norsk førskole lærer også), så er det utrolig deilig å ha et sånt samfunn og tilbud til henne og oss, og gjør meg mye mindre opprørt over at hun ikke vokser opp "ordentlig norskt". De har venteliste, men se på nettsiden. http://www.scandinavianschool.org/

Hei PippiMamma

Takk for kjapt, og flott svar. Jeg har vaert i Utah denne uken (ikke spoer... jobb og saann ;-)) saa jeg fikk ikke svart deg saa raskt som jeg ville. Naa er jeg derimot tilbake hjemme i Mountain View, som er der vi bor, og det hadde vaert kjempekjekt aa bli bedre kjent. Min mailaddresse er [email protected]. Har masse spoersmaal om hvor du er fra og hva du gjoer og saann, men kan vente med det til vi er paa en mer "lukket" side :-)

god fredag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...