Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #1 Del Skrevet 28. november 2006 Hadde en grei fødsel første gangen,men måtte settes igang. Revnet nesten ingen ting men ble sydd 2sting. Senere viste det seg at det var nok bortkastet for de har sydd igjen for mye.Samleie gjør vondt og det er på en måte blitt et ekstra hull. Gynekologen forsto ikke helt hva de hadde tenkt og så jo med en gang at det var noe galt. Nå under et år etterpå er jeg gravid igjen og gruer meg for smerten under fødselen.Mere spesifikt smerten i det hodet står i åpningen. Var det vondt sist med "normal" åpning vil det bli ut av en annen verden vondt nå regner jeg med. Spm: Har noen erfaring med pudental bedøvelse,hjelper det? Går det som regel fortere med nr to? Er det noen som har fått to barn tett og hvordan var da fødselsvekt på nr to i forhold til nr en? Hjelper badekar under fødselen på tøyligheten? Kan man få pudental og få sitte i badekar også? Er klipping vondt og i såfall er det mindre vondt enn å revne? Mange spm,men jeg gruer meg så veldig. Eneste trøsten er at jeg da muligens kan få rettet opp feilen fra sist å få et normalt sex liv igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7274331-venter-nr-to-og-har-flere-spm/
Sognerosa Skrevet 29. november 2006 #2 Del Skrevet 29. november 2006 Hei. 2 gangs jeg også, så det er ikke alt jeg kan svare på her, men men.... Jeg ble klippa under forige fødsel. Kjente ikke noe til det der og da. Jeg revnet ikke i det hele tatt. Smurte meg med jordnøttolje nedentil hver kveld noen måneder før terminen, noe som skal hjelpe på for å unngå å revne. Har hørt fra mange at det som oftest er en raskere fødsel andre gang enn første gang. Håper virkelig det... Ellers var det lite jeg kunne bidra med her. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7274331-venter-nr-to-og-har-flere-spm/#findComment-7288995
Klompens 4. (høygravid) Skrevet 30. november 2006 #3 Del Skrevet 30. november 2006 Fikk pudental (blokade) v/ første fødsel - god effekt. Det har gått raskere for hver fødsel for min del, men det er veldig individuelt. Fødselsvekt på barn to i forhold til barn en skilte kun 120 gr., men også dette er individuelt. Har ikke erfaring med bruk av badekar, men har hørt at det kan virke beroligende og til dels smertelindrende. Tror ikke det hjelper på tøyeligheten. De to siste spørsmålene dine har jeg desverre ikke svar på. Har selv revnet, men merket lite til det under kraftige rier. Ikke sikker du kjenner noe, enten du revner eller må klippes under fødselen. Gi beskjed til jordmor at dersom du må sys, må de passe på så det blir gjort skikkelig (særlig pga plagene du har hatt i etterkant av forrige fødsel). Lykke til :-) (Venter nr. 4 i juni) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7274331-venter-nr-to-og-har-flere-spm/#findComment-7290294
enda en Skrevet 1. desember 2006 #4 Del Skrevet 1. desember 2006 Hei. Ang for liten åpning; er det ingen mulighet for å få åpnet denne opp litt, før fødselen? Med tanke på at du har smerter under samleie så tyder det jo på at det er hakket for smått. Vet at jenter som er omskåret får tilbud om operasjon for å åpne opp "inngangen" i god tid før fødsel. Vil tro at dette er et lite inngrep på deg,siden det bare er to sting for mye. og siden du er sydd,er du jo ikke like tøyelig,pga arrvev. Spør legen om muligheten til en operasjon, så slipper du å engste deg for å "sprenges". Hvis du ikke får operasjon,så må du informere jordmor om ditt problem når du kommer på føden. Be om å bli klippet hvis det skulle se ut som om du kan komme til å revne mye. Da er det mye bedre med ett kontrollert klipp,enn å revne hele veien,fra hull til hull... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7274331-venter-nr-to-og-har-flere-spm/#findComment-7305428
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå