Gå til innhold

Hun er så urolig og skriker om kvelden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun sover og spiser kjempegodt hele dagen, men når kvelden/natten kommer skriker hun mye.

Jeg er så usikker på hva det er... sulten? bare sugen? vondt i magen?

Prøver alt (utenom mat da jeg vet hun nettopp har fått masse) - massere magen, trøste/kose, stryke, vugge- you name it! Og tutten havner bare ut av munnen igjen etter kort tid...

Noen med erfaringer? Hvordan vet jeg hva som "feiler" henne...? Hun er 2,5 uke gammel.

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillgutt her er akkurat sånn han også! Han er 3 uker! Her er det pga han sliter med mageknip! Vi bare prøver å roe han ned, putter smutten inn i munnen så fort den detter ut og han gråter igjen.. dette kan vi holde på med i ca 1 time før han til slutt sovner..

Skrevet

De spiser gjerne ofte om kvelden pga at produksjonen da er litt dårligere. men til gjengjeld så er den melken de får i seg som fløte, så den metter godt og det er den de legger på seg av. Prøv å la det gå 1 time mellom hver gang. Hvis hun er veldig urolig og ingenting hjelper kan det hende at dere bør prøve å legge henne for kvelden på soverommet. Man tenker ikke over at en baby som for det meste sover faktisk kan bli sliten av alle inntrykkene.

Hvis det er kolikk, så prøv Minifom som en kan kjøpe på apoteket. Skal gis rett før hvert måltid, og skal hindre dannelsen av gass i magen. Vær nøye med at hun får rape skikkelig etter hvert måltid, prøv gjerne litt forskjellige metoder for å få henne til å rape. Noen har veldig god effekt av kiropraktor. Hvis dette bare har pågått en liten stund, kan det være økedøgn, og da er det i tilfelle bare å gi pupp når hun vil ha det (ville prøvd det uansett jeg) Eller det kan være noe du spiser?

Skrevet

Jenta mi er også sånn!Blir sprø av å ikke få sove om natta.

Aner ikke hav jeg skal finne på...

Skrevet

Hos oss er minifom redninga.

Forskjellen er som natt og dag med og uten.

Har prøvd å kutte det ut flere ganger for å se om de klarer seg uten. Så langt gjør de ikke det. De er 7 uker i dag.

Skrevet

Det trenger ikke feile henne noe, veldig mange babyer skriker og er urolige om kvelden i den alderen. Det blir bedre etterhvert!

Skrevet

Uff, så slitsomt. Du har fått masse gode råd ser jeg, men vil si at jeg tror mange opplever dette. Sånn var jenta vår også. I nesten 3 mnd.. Hun sov om natta men hadde skrikeperioder hver kveld før hun endelig sovnet. Kiropraktor var det som hjalp oss. Om dette ikke gir seg fort så ikke vent særlig lenger med å gå dit!! Det er bra du ikke gir pupp hele tiden. Greit nok at de spiser mer om kvelden og alt det, men gir man for mye mat kan magen fort bli værre også... Vi opplevde også at vi trolig gjorde jenta vår overtrøtt (var litt eldre da da) med å holde henne oppe. Stakar, hun skrek jo for hun ville legge seg i senga.

Skrevet

Tulla her i huset slutta ikke å hyle om kvelden før vi begynte å legge henne tidligere, faktisk!

Hun sovnet jo på oss eller på sofaen og sånn..sånn som de små gjør. sov et par timer osv. Men kvelden var kjempetøff, var mye våken og sutre hyle sutre. Så en kveld putta vi ho i senga og jammen sov ho ikke i stedet for.......... Hov var rett og slett overtrøtt og klar for å køye=)

Skrevet

Jenta vår var også slik, hun fikk kolikk. Hun skrek mye på dagtid også. Hvis hun trekker beina opp når hun skriker så har hun antakelig vondt i magen/luftsmerter. Jeg brukte minifom til jenta vår og det funket på å få ut luften. Når de har luft i magen så blir dette oftest plagsomt for dem på kvelden for da har de spist hele dagen og det bygger seg opp, samtidig som de er trøtte.

Vi bærte jenta vår rundt i kolikkgrepet i timesvis hver kveld. Det hjelper også på å få ut lufta.

Dette er en periode de aller fleste spebarn har når tarmene skal venne seg til mat. Det varierer veldig hvor lenge det står på men det går over!!!

Skrevet

Velkommen i klubben! Løsningen hos oss ble babymassasje! Kjempe effektivt. gutten vår er nå mer fornøyd både på dagtid og om kvelden. Jeg bader han først også tar vi babymassasje etterpå og da tar vi oss god tid. Gå inn på babytv.com og få det demonstrert. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...