Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I det offentlige er det ca 9mnd ventetid. Pris: 1500,- for forøket + 270,-kr for hver gang mannen leverer sæd. I tillegg kommer medisiner hvor de fleste ligger på et bruk av medisiner mellom 10.000 - 15.000.

Hvor ofte det er vellykket er jeg usikker på. Men det er ikke uvanlig at man trenger flere forsøk. Du har tre forsøk i det offentlige.

I det private er det helt andre priser, men det er jo selvfølgelig kortere ventetid. For å se priser osv.. se på nettet på forskjellige privatklinikker som omnia og volvat.

Husk at i vertfall i det offentlige er et krav (i følge loven) at man enten må være gift eller ha vært samboere med felles folkeregistrert add i min 2 år for å få tilbud om ass.befruktning.

Klem

Hei hei,

Ventetid spørs også på hvilket sykehus i det offentlige du søker på. Vi skal begynne med IVF på Haukeland i februar, der var det 3-6 mnd ventetid. 3 mnd for å få samtaale og utreding også 3 mnd til til selve forsøket. Det koster oss 15000 i medisiner og 1500 per forsøk per barn. Og min lege sa at det er 50- 60 prosent som lykkes, altså fullfører et svangerskap, i løpet av 3 forsøk.

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg er i gang med IVF nå.

Dersom du skal ta forsøket offentlig så er det mellom ca 6-9 måneders ventetid alt etter hvor....

Det koster da 3000,- til sykehuset og man må betale inntil 15000,- i medisiner. Det som kommer over det må dere selv legge ut, men får refundert det fra trygdekontoret i ettertid.

Skal man ta forsøkene privat koster det mere, men der er det ikke så lang ventetid. Her kan man betale pr forsøk eller gå for pakkeløsninger på 3 forsøk. Priser varierer litt, men pr forsøk kommer gjerne rundt 25000,- og pakker på 3 betaler man gjerne for de 2 første og siste får du med... Medisiner kommer i tillegg her også, men refusjon over 15000,- gjelder som om man tar forsøket privat.

Du kan jo feks gå inn på Omnia sine sider og lese litt om dette der. Står veldig greit forklart synes jeg :-)

Lykke til!

ser ut som det kommer an på hvilket sykehus du hører til.

jeg fikk forklart det her av gyn i dag og hun sa at med full pakke

(3 forsøk,medisiner og alt som trengs) kommer det på

18 000.uansett om du bruker 1 eller 3 forsøk.

det her var på ahus.

Annonse

Hvis det viser seg at mannen din har veldig dårlig sædkvalitet så bør dere søke om prøverør med en gang! Da må dere nok har ICSI-forsøk, og da er ventetiden opp til 1 år (i hvert fall på Riksen).

Statistikken sier at etter 3 forsøk er 75% gravide, men som du kanskje har fått med deg måtte Jenny Jensen ha 10 forsøk før babyen kom. Men det er verd det! Tenk på resultatet i andre enden, bedre gevinst kan man vel ikke få?!!

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...