Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Ok, lillegutt skal snart døpes. Det er vel og bra, men i min familie må det selvfølgelig bli bråk pga dette... Mamma og pappa er skilt og pappa har funnet seg ei ny dame og fått to barn med henne. Søstra mi tåler ikke trynet på henne fordi hun har ravet full inn hjemme hos pappa og skremt henne ++, og mamma liker henne heller ikke. Mamma og søster vil ikke komme om dama til fattern kommer, og pappa vil jo seff ha rivjernet med seg... Hun har det med å presse seg på i forskjellige familiebegiivenheter hvor hun egentlig ikke var veldig ønsket... Har fått et par telefoner fra pappa sin side av familyen om at jeg må da ikke høre på mamma, må be stemor. (noe som irriterer meg, ring selv å mas?!) mamma sin side sier "driiit i stemoren din, selvfølgelig skal moren din komme". Det tenker jo jeg å, vil jo ha mamma der?! Iallefall! Hva skal jeg gjøre? Er det bare meg som syns stemor kan holde seg vekke? Help :/
Muffinsmamma Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 JEG syns at når et familiemedlem skal døpes så må alle skjerpe seg. Rett og slett. Alle bør komme, og holde seg i skinnet, en dag i livet kan de vel spandere på å fake litt vennlighet. Det er ikke dem det dreier seg om denne gangen, men barnet ditt. Det er respektløst å holde på sånn og si at man ikke kommer osv. Dårlig gjort!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 Nei, synes godt hun kan holde seg vekk den dagen hvis hun ikke er ønsket. Dette er en familie dag, og ann ser du ikke hun som nær familie synes jeg heller ikke hun har noe der å gjøre. Hun skal ikke ødelegger for resten av familien din. Synes det er de det er viktigs å ta hensyn til.
Expat Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Enig! Det er så bedritent at slikt skjer ved riter. Ta en wwjd hvis de ikke sjerper seg!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #6 Skrevet 28. november 2006 Jeg veet d Sniglan, men d har blitt et valg mellom mamma eller stemor føler jeg:S De kunne jo omså sittet med ryggen mot hverandre, bare de var der.. Men så føler jeg liksom å at stemor ikke trenger å være der, føler ikk ehun har noe der å gjøre. ble bedt i bursdagen til søstra mi ettter dette styret starta. For første gang! og hun begynner å bli noen å r nå... føler det er så falskt så falskt...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #7 Skrevet 28. november 2006 Hvis ikke alle klarer å være siviliserte en dag, syns jeg du skal droppe stemor. Hun er tross alt ikke "kjøtt og blod", selv om det høres litt fælt ut å ekskludere henne, tror jeg at jeg hadde måttet gjort det hadde jeg vært i din situasjon...Kjipt med familie som ikke går sammen....
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #8 Skrevet 28. november 2006 Tror jeg hadde meldt avbud selv jeg om jeg var stemor.. Jeg syns ikke noe om å presse meg på i selskaper der jeg vet jeg ikke er så veldig ønsket. Har da skamvett
Muffinsmamma Skrevet 28. november 2006 #9 Skrevet 28. november 2006 Huff stakkars deg. Følg magefølelsen din!! Men jeg syns som sagt det er utrolig at man ikke kan skjerpe seg en sånn dag. jeg har vært i flere bryllup der stemningen kanskje ikke er på topp sånn ellers, men de skjerper seg der og da.
animal Skrevet 28. november 2006 #10 Skrevet 28. november 2006 Jeg ville gjort meg hard og sakt at: " dette er deres lille gutt sin dag, og at da skal ikke noen ekskluderes fra deres side, de burde skamme seg! Må vel gå ann å ta seg sammen denne ene dagen for gullet sitt skyld?" Så får de velge selv om de vil komme eller ikke. Nå er ikke mine foreldre skilt så kan hende jeg har litt lite innsikt i akkurat dette:) Hadde jeg måtte velge, ville jeg nok hatt min mor der. Men det er jo selvfølgelig avhengig av hva slags forhold du har til de forskjellige, jeg har et nært forhold til min mor. Stakkars deg som må styre med denne såpeoperaen i tillegg til å organisere dåp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå