Gå til innhold

hvis man ringer føden pga lite bevegelse..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det gjorde venninna mi i oslo og det de gjorde var å be henne komme inn. Så fikk hun sitte i en sånn stol med masse belter over magen som måler aktiviteten hos fosteret. Hvis det er grunn til bekymring vil lege og jordmor se nærmere på det. Bare ring hvis du er bekymret og føler grunn til det. Ikke noe vits i å gå rundt og lure:)

De jeg ringte for noen uker siden pga lite aktivitet fikk jeg bare beskjed om å komme til sjekk. På sykehuset registrerte de spark og hjertelyd før de tok en ultralyd.

Ring hvis du er bekymret, men med mindre du har gjort det allerede så kan du jo prøve å drikke noe kaldt og søtt først. Og prøve å vekke h*n med å dytte på magen. Men jeg vet akkurat hvordan det er å føle at man har prøvd alt uten å få respons, så ikke vær redd for å ringe føden.

Lykke til!

Hadde en jæ.. natt i går, med masse vonde kynnere. En liten stund der trodde jeg at fødselen var igang. Men såklart.. det ga seg helt. Ikke kjent mer enn et par veldig snille kynnere i dag. skuff..

men poenget er at jeg heller ikke har kjent så mye bevegelse i dag. Har kjent en fot skli på innsiden av magen liksom. det har jeg kjent et par ganger. + at han har hikka! Er ikke dette lite?

Det er helt umulig å svare på, synes jeg. De sier jo at den eneste som kan avgjøre det er den gravide. Men umiddelbart ville jeg si at så lenge du kjenner liv så er det sikkert helt fint med den lille. Men nok en gang, det er bare du som kan mene noe om det. Da jeg var bekymret så hadde jeg kjent liv, jeg bare mente det var lite (som du). Da så de på ul at han hadde snudd seg med ryggen ut slik at alle sparkene var innover, og derfor vanskeligere å merke. Jeg sier dette for å berolige deg bare, ikke for å få deg fra å ringe. For det aller viktigste er at du ringer hvis du er bekymret! Hjelper det å dytte på han? Eller drikke noe søtt og kaldt?

Annonse

Jeg kjenner veldig godt hvor han har føttene sine, og dytter på de hele tiden. de bare sklir unna liksom. kan være at han trekker de til seg. Har også drukket mye cola.

Men han har jo beveget på seg! For en time siden kjente jeg tydelig en fot som gled på innsiden :) Han strakk vel på seg :) Bare kunne ønske han gjorde det litt oftere..

Uff, jeg kjenner den følelsen såå godt. Det er ikke noe hyggelig å være bekymret. Ønsker deg masse lykke til uansett hva du bestemmer deg for. Og alt er helt sikkert i skjønneste orden men den lille :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...