Gå til innhold

Jordmor visste ikke hva duotest var!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble temmelig overrasket da jeg var hos den lokale jordmora i dag. Jeg fortalte om mitt besøk på sykehuset hvor jeg hadde tatt UL og blodprøver. -"Det var en sånn duotest forklarte jeg. Det er vel for å fastslå risikoprosent". -"Er ikke det for å finne ut om det er to foster, spurte jordmor". -"Nei, svarte jeg det er for å finne ut risiko for å få barn med kromosomfeil".

Vet dere jenter, jeg blir sjokkert når en jordmor ikke vet såpass! Hun har jobbet her i distriktet i 6 år, før det vet jeg ikke. Men sånt noe må hun da vite. Eller hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt om duotest selv jeg... Om hun bare jobber med gravide på legestasjonen er det jo naturlig at hun ikke er like oppdatert som en jordmor som jobber aktivt med gravide og fødende på sykehuset. Og alle har vel lov å ta litt feil i teorien av og til? Annet om hun tok feil i praksis eller i noe som kunne fått konsekvenser for deg.

Skrevet

Hei Tommage

Hun jobber på sykehuset på føden der også. Og jeg vil da tro hun har vært på UL med pasienter? -Syntes det bare var så snedig...

Skrevet

Jordmødre og annet personell som bruker UL i sitt arbeide burde vite det synes jeg.

Skrevet

Enig med deg Lone, dette burde hun vist. Helsepersonell har krav på å holde seg oppdatert ift det som har med jobben deres å gjøre, og her bør hun jo faktisk ha kunnskap nok til å kunne gå inn og veilede samt informere gravide over 38 år om at de kan få tilbud om dette. Noen gravide går jo faktisk bare til jordmor, da bør en forvente at de kan slik. Det har jo tross alt stått en del om dette i tidsskrifter o.l. de siste årene. Ja, ja, bra du informerte henne da Lone :o)

Skrevet

he he, Ninni!

Ja kanskje lærte hun også noe nytt i dag. -Men nå MÅ jeg legge meg.

Natta!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...