Lone35 =0) Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Jeg fortsetter å skrive til deg her jeg. Håper du finner innlegget mitt. Vi har to barn på 8 og 4 (i februar 07). Vi hadde egentlig bestemt oss for to, men så ymtet jeg frempå om en' til i sommer, og sambo syntes det var ok. Greit mens de andre to ikke blir for store, tenkte jeg. Vi ser hvor stor glede søsknene har av hverandre, så egentlig er det mest for deres skyld. =0). Hvordan er formen din om dagen da? Jeg er kvalm og har liten matlyst. Har faktisk gått ned tre kilo så langt. Men jeg har mye å gå på så det er ikke synd i meg altså, neida =0). Vi har vært til UL i uke 12, og alt så bra ut så langt. Godt å vite det da. Hvor hen i landet bor du da? Jeg bor i midt Norge. Hilsen
Ninni36 Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Hei, hei ) Så koselig å se et innlegg med mitt nick på! Så vi skal vi bli trebarnsmødre begge to da. Gleder oss veldig, men har ikke fortalt det til barna ennå. Var egentlig bestemt på at to var nok vi også, men så kom denne tanken om at jeg hadde lyst på en til da.. Og mannen lot seg overtale. Ungene har lenge mast om en baby, så de kommer til å bli så glade. Vi begynte å prøve sommeren -05 og ble gravide med en gang. Men så mistet vi i MA i fjor i nov. Og da tiden gikk etterpå og ingen ting skjedde, la jeg egentlig hele prosjektet på hylla. Og da ble jeg selvfølgelig gravid igjen ) Dette svangerskapet har så langt vært litt slitsomt, pga ekstrem kvalme, gallestensplager og blødninger (mistet en tvilling), men etter UL i dag går alt så mye bedre. Kjenner at jeg tør begynne å glede meg. Formen er også litt bedre, får i meg litt mere mat selv om det er mest knekkebrød da. Jeg har også gått ned, 7kg, men så skal det sies at jeg har en god del å gå på da. Er derfor ikke lei meg for at jeg har gått ned akkurat.. Ellers bor vi i Midt Norge vi også ) Begynner å bli mye likt her gitt!! Skal ta kvelden nå, men måtte jo bare innom bim en liten tur først. Vi snakkes da =0)
Lone35 =0) Skrevet 28. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2006 Hei Ninni. Tenkte å legge meg nå, da jeg fikk se innlegget ditt. Kjempekos å bli kjent med andre med termin i samme periode. Dessuten er vi nesten like gamle og bor i sørtrøndelag begge to. Skal du føde på St.Olavs eller? Mulig jeg skal det denne gangen. Jeg bor en times kjøring fra Trondheim. Nei, vi snakkes mer i mårra. Jeg har fri, så jeg kommer nok innom på dagtid også, tenker jeg. Sov godt, Ninnimor! Klem
Ninni36 Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Hei, nå sitter vi vist og svarer hverandre på hver vår tråd ) Og jeg som er på vei til sengs... Bor i Møre og Romsdal vi da, så blir ikke St.Olavs på meg nei. Med mindre det skjer noe galt da.. Og det håper jeg jo ikke. Jeg er også hjemme i morgen, så da snakkes vi kanskje! Ha en god natt du og.
Lone35 =0) Skrevet 30. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 30. november 2006 Hei Ninni =0) Fant tråden vår nå. Så du bor i Møre og Romsdal du! Nord da eller? Skal du føde i Kristiansund du da eller? Orkdal Sykehus har jo også mange derfra. Jeg er på vei til kjøkkenet for å lage noe mat nå, -jeg må spise lite og ofte ellers så blir jeg såå kvalm og uvel. Dessuten kommer gubben og ungene snart... Vi snakkes litt senere da?! =0)
Ninni36 Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 Hei. Blir vel Kristiansund sykehus på meg ja, dersom de ikke har sommersteng akkurat da.. Kristiansund og Molde sykehus bytter på å ha sommersteng, men håper jeg rekker å føde i Kristiansund da. Har født der før, og var godt fornøyd med oppfølgingen ) Du har det sånn at du må spise ofte og lite du også ja. Kjenner meg igjen der. I dag spiste jeg lunch på en kafe med noen venner, og spiste en stor baguette med kylling som var marinert. Er ennå kvalm, og har smaken i munne. Var godt mens jeg spiste, men har ikke hatt det så godt etterpå ( Måtte hoppe over middag (strever med å få i meg middager), og tok meg akkurat nå et knekkebrød for å se om det hjalp. Noe det ikke gjorde. Har drukket for lite også i dag, merker at jeg blir fortere og mer kvalm da. De dagene jeg prøver å drikke mye vann, har jeg det faktisk bedre (selv om vannet ikke alltid smaker meg..) Nå renner det inn av unger og venner her, så får ta meg en liten pause. De er ikke informert ennå, så er litt redd for å bli avslørt når jeg sitter inne på BIM. Gleder meg til å fortelle det til dem da :-) Vi venter til jul tenker jeg, da blir det ekstra stas. Vi snakkes.
Lone35 =0) Skrevet 30. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 30. november 2006 Hei Blir en flott ekstra-julepresang det da - å få vite at det blir en liten søster eller bror til våren! Storegutten her som er 8 år er godt klar over at jeg er på BiM han ja. Og han vet at mamma har en liten baby i magen. Lillesøster på 3 1/2 snakker ikke så mye om det. Hi hi, akkurat nå kjenner jeg knattet kile meg på innsida av mageskinnet. Boblene er spennende de, da det er det første tegnet på at det er noen som rører på seg der inne. Ungene her gleder seg til i morgen tidlig, med kalenderluke og greier. Jeg gleder meg ikke akkurat så mye til jul. Synes det er så mye stress og styr rundt det. Tenk bare på rundvasken! Blir sliten bare jeg tenker på det jeg. puh! Men julematen gleder jeg meg til altså. Her er det ribbe med surkål og tilbehør. Sambo vil heller ha lutefisk, han. Men men. Det er jeg som lager mat så da blir det ribbe hi hi..Han får da smake på foreldrene sin lutefisk iløpet av jula. De bor nemlig ikke så langt unna. Hva pleier dere å spise til julemat? Her står Rikets Røst på. Otto Jespersen er litt av en raring hi hi=0)
Lone35 =0) Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 1. desember 2006 Hei Ninni. =0) Jeg dytter jeg, så du ser tråden vår. Hvordan er formen? Er du i helgehumør? Det er jeg. Så glad når jeg tenker på at jeg skal sove litt lenger i morgen og i kveld skal vi på lutefiskaften med jobben til sambo. Ja det blir ikke senere enn 2400, for jeg orker ikke se på fulle folk når jeg er gravid og edru. Blæh! Hvilke planer har du for helga da?
Ninni36 Skrevet 1. desember 2006 #9 Skrevet 1. desember 2006 Hei, hei. Er vist litt slapp og sløv i helgen jeg, og det har jeg jo ikke tid til.. Mye som skal skje helgene før jul. Ang. julemat, så pleier vi å ha litt av hvert for å tilfredsstille alle sjeler. Pinnekjøtt og ribbe (med tilbehør) er en selvfølge, og tidligere hadde vi kalkun i tillegg. Kuttet ut det de siste årene, da jeg endelig lærte meg å sette pris på ribbe. Men i år blir det kalkun på menyene igjen, pga mine galleplager. Passer dårlig med pinnekjøtt/ribbe da. :-) Så det blir som kinderegget, tre ting på en gang :-) De andre vil jo selvfølgelig ikke ofre "sin" julemat! Nok å holde styr på julaften ja.. Du er vel ute på lutefiskaften du nå. Jeg tror faktisk ikke jeg hadde maktet lukten akkurat nå, blir kvalm av det minste. (Selv om jeg nå får i meg mer enn før, og faktisk hadde gått opp 0,5 kg i dag tidlig.) Jeg sitter og slapper av alene akkurat nå, da mannen min er ute en tur, gutten min er på et arrangement for de unge og jenta mi ligger hos en venninne. Nesten litt luksus å sitte her alene og kose seg, men litt stusselig og. Har jo TV og data da :-) I helgen blir det både julemesse og nissetog, og vi skal nok få tid til å slappe av og kose oss også. Kjenner at tiden går fort mot jul, og stresser litt med alt jeg skulle gjort. Men, trøster meg med at det blir jul allikevel om man ikke rekker alt man har tenkt. Viktig å huske på å kose seg også. Kjenner litt liv inni magen innimellom jeg også, har gjort det en stund. Men turte først å tro på det etter UL på tirsdag.... Kjenner nok mindre enn tidligere svangerskap pga at morkaken min ligger foran, men er fornøyd med å kjenne litt jeg. Blir vel mer etter hvert. Håper dere har en hyggelig kveld ute da, godt å være ute en kveld uten barn også. Man trenger det. Vi snakkes igjen )
Lone35 =0) Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #10 Skrevet 3. desember 2006 Søndag i dag. Og jeg er hjemme med barna mens sambo er ute på malingsprosjekt vi har. Skulle gjerne hjulpet til men oljemaling er ikke noe for gravide, så her sitter ungene og jeg. Litt fornuftig har jeg gjort i dag da, strøket jule-kjøkkengardiner og hengt dem opp. På stua er det kommet to julestaker i vinduene, så nå er advent her. =0) Julegaver har jeg ikke kjøpt noen av.Ikke ennå. Må prøve å få en dag alene i sentrum om jeg skal klare det. Orker ikke ha med ungene da. Lutefiskaften ja, joda det var ganke trivelig det. Selv om lutefisk ikke er min livrett. Blank gele' som disser på tallerkenen. Bra det er potet og bacon til da. Ribbe er min favoritt nemlig. =0) Nei nå skal jeg lage litt mat til meg og ungene. Jeg begynner å bli litt kvalm og da er det tid for mat.slik at det ikke blir enda verre. Hva med deg, går maten lettere ned nå eller er det likedan? Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå