Gå til innhold

Vanskelig for å bli gravid!!!! :(

Anbefalte innlegg

har slutta på pillen for snart et år siden, enda ik blitt gravid. var på sykehuset til undersøkelse, viste seg at jeg må ha hjelp til å bli gravid siden jeg har pco syndrom, noen i samme situasjon som kan gi meg noen råd? skal til lege for å diskutere hva som kan hjelpe meg, er ganske så fortvila og lei meg. noen som har erfaring med forskjellige metoder? takk for alt av svar jeg kan få:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7271693-vanskelig-for-%C3%A5-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1)pergotime kan mann prøve ann hver siklu.

2)lurt at mann din/sammborn ta en sæd prøve, slik at dere er sikert at det er OK. gjøre det tidlig .

3) h vis ikke det hjelper får du laproscopi. .......

osv. det er håpe altid men du må være TÅLMODIG

lykkkkkkkk til ;)

SKjønner du er fortvilet, men husk at de fleste med PCO får barn, vi trenger bare litt hjelp. Jeg er så heldig at jeg har fått et barn ved hjelp av pergo og nå prøver vi på nummer to.

Håper alt ordner seg for deg!

• 2 uker senere...

Hei!

Jeg er i samme situasjon som deg. Sluttet for 1 - 1,5 år siden og har ikke klart å bli gravid enda.... tror jeg :-)

* Først fikk jeg primolut fra legen for å få mensen. Har alltid hatt ganske uregelmessig mens når ikke jeg har gått på p-piller. Deretter har jeg hatt regelmessig mens i hele høst.

* Så fikk jeg pergotime som man skal gå på i 5 dager. (Hormon-behandling for å få opp eggproduksjonen)

* Gikk ikke med bare pergotime for meg, så neste menustrasjon gikk jeg først 5 dager på pergotime-tabletter og 3 dager med sprøyte.

* Gikk ikke da heller så 3. gangen gikk jeg 5 dager på tabletter og 11 dager med sprøyte, så en tur til Danmark for insiminering.... gikk ikke det heller

* Nå har jeg hatt kurs igjen (5 dager tablett + bare 2 dager sprøyte) og eggene mine spratt opp som bare det. Nå er det full aktivitet i sengen disse dagene. Kjenner virkelig at det er noe som skjer. Nesten som en svak menssmerte, så jeg satser på at det går bra denne gangen.

Ønsker deg (og meg) og alle andre håpefulle her inne LYKKE TIL!!

Heisann

jeg fikk metaformin og pergotime, da det ikke hjalp etter 6 mnd prøving, fikk jeg laproskopi, da brente de hull på noen cyster, ble gravid rett etter. I dag er det bare 18 dager til termin.

Ønsker deg og alle andre her lykke lykke til, det er tøft å vere prøver, men jeg føler at jeg har fått mye styrke og erfaring av det :-)

Annonse

Jeg har også PCO

Gikk på dobble pergo kurer X 6 uten hell.....

men så plutselig ble jeg gravid, når jeg minst ventet det :-)

Har i dag 2 nydelige barn, en jente og en gutt, og hvem vet kanskje er vi heldige igjen???

Bruker ingen prevensjon, forrige gang gikk det bra mange år - men vi ble gravid helt uten hjelp.

Så lykke til dere!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...