Gå til innhold

Kan vektreduksjon gå ut over melka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt litt for mange ting å tenke på i det siste, og kan nok ikke akkurat påstå jeg har spist jevnt og sunt..Etter at jeg gikk ned masse rett etter fødselen (masse vann), har jeg gått gradvis ned senere, rundt 2 kg pr mnd. Er litt redd det er dette som ligger bak at vesla har flata ut på vekta, teller på knappene om jeg skal begynne med mme, eller ha en uke til med is i magen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Det som er farlig er giftstoffene som kroppen din skiller ut og som går over i melka di når du slanker deg. Det er skadelig for barnet. Men du kan jo gå ned i vekt av å spise sunt og variert??? Du bør vente med slankekurene til etter du er ferdig med å amme pga det jeg nevnte ovenfor. Du får heller satse på trim og sunt kosthold fram til da... :)

Skrevet

er ikke på slankern egentlig, men man har det med å glemme seg selv oppi alt. Feks i dag har jeg litt tungt for å huske hva jeg har spist, og har hvertfall ikke sett meg i speilet:)

Skrevet

Giftstoffer? hvordan farlige er dem for barnet da?

Jeg slanker meg ikke, men har bare gått nedover med vekta fra fødselen... og mat blir litt opp og ned noenganger spiser jeg sunt og jevnlig andre ganger usunt og sjelden.. kan gå dager som i dag har jeg kun spist 1banan 2vafler og noen lakris biter..

har ikke alltid tid til å spise elelr lage mat... eller ikke så sulten heller.

Har en 6mndr baby her han får pupp 3-7 ganger i døgnet.. får mest mme og grøt og grønnsakmos da..

Men hvordan påvirker giftstoffene barnet?

og gir jeg ut sånne giftstoffer når det gjelder min vektredusering..?

Skrevet

Okei...da misforsto jeg deg litt.. :) Det tror jeg ikke du skal tenke så hardt på,for der tror jeg vi alle har vært. Det er fort gjort å glemme seg selv og sine behov i en travel hverdag... Bare det ikke går over for lang tid!

Jeg ler litt her nå for jeg kjenner meg så godt igjen fra hvordan det var her i starten.. Akkurat likens.. :)

Skrevet

Giftstoffene er tungmetaller som vi alle lagrer i kroppsfettet vårt gjennom livet; vi får de i oss bla via miljøet rundt oss og via mat. Tungmetallene frigjøres fra fettvevet vårt når fettet brytes ned i kroppen (slanking..) og eneste måten det kan skilles ut fra kroppen er via fett. Derfor løser det seg lett opp i melkefettet og kommer ut i melken! Siden vi ikke vet hvordan dette kan påvirke små individer i utviklig/vekst, og siden en liten konsentrasjon fra vår kropp blir rimelig stor konsentrasjon i en liten barnekropp, fraråder man slanking når man ammer.

Tviler på at slik vektreduksjon du snakker om kommer under def.slanking. Vi har vel alle vært der en periode,at vi glemmer oss selv midt oppe i det hele. Bare det ikke går over for lang tid,så går det vel bra vil jeg tro.. :)

Skrevet

som jeg skulle sagt det selv: en banan, to vafler..

Skrevet

Det er bra å høre ble litt nervøs en stund.. begynte å tro at jeg har ødelagt tassen min og kanskje derfor han ikke ruller enda..

har hørt at man ikke skulle slanke seg når man ammer, men trodde det hadde noe med næringa i melka eller noe sånt... ikke giftstoffer i melka..

Skrevet

Ikke meningen å gjøre noen nervøse her nei.. :) Men det er jo veldig greit å være klar over det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...