Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #26 Skrevet 28. november 2006 Er dere så late at dere ikke orker å skylle den i vann eller?? Ekle er dere som sutter på smokken til babyen!!!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #27 Skrevet 28. november 2006 tuller du eller??? Herregud så hysterisk..
Libido- Skrevet 28. november 2006 #28 Skrevet 28. november 2006 Det er faktisk bedre å gi barnet smokken direkte fra bakken, enn via munnen din.. det sier litt
Libido- Skrevet 28. november 2006 #29 Skrevet 28. november 2006 å nei.. jeg koker bare smokkene en gang i uken. faller de på gulvet får han de i retur, er bare kjent folk som har gått her lell!
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 28. november 2006 #30 Skrevet 28. november 2006 Dere som mener at det er "farlig" å putte smokken i deres egen munn for så å putte den i babyens; Hvordan klarer dere å holde babyen deres unna alle bakterier? Blir dere ikke veldig slitne av å holde de borte fra disse bakteriene til enhver tid Til informasjon så blir barn/mennesker generelt fortere syke om de ikke har vært utsatt for litt bakterier og bygget opp et godt immunforsvar. Som jeg har sagt før; alt med måte så går det så bra. Verden er ikke svart hvit, det gjelder å finne balansen...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #31 Skrevet 28. november 2006 ...den vanlige kommentaren fra deg ser jeg....
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #32 Skrevet 28. november 2006 jeg skyller i springen. om det ikke er en vask i nærheten kjøper jeg en flaske vann og heller litt på smokken. jeg smaker ikke på samme skje som gutten skal spise av. det er da enkelt å ta en annen skje? syns det er litt ekkelt å skulle sutte på smokken hans, syns også det er ekkelt å skulle spise restene av grøten hans eller spise opp noe han har sugd på. Mulig det er sært, men sånn er jeg iallefall.
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 28. november 2006 #34 Skrevet 28. november 2006 Jepp. Viser bare hvor mange som er hysteriske det. Det er rett og slett ikke sundt...
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 28. november 2006 #35 Skrevet 28. november 2006 Jeg har akkurat klart å få bukt med HISSIG soppinfeksjon på brystvortene mine og i munnen til poden. Noe av det verste jeg har opplevd, ekstremt smertefull amming. Mange jeg har snakket med mener det kan komme av en kombinasjon av at jeg "vasker" smokken hans i munnen min hvis den har falt på gulvet - og at jeg lekker mye (så det er kosnstant fuktig og varmt). Nå har både jeg og pappaen kuttet ut å suge på smokken hans, mest fordi vi ikke vil ha sopp i munnen selv (vet ikke om vi kan få det, men tar alle forhåndsregler nå) - men også fordi hvis det er en mulig årsåk til soppen vil vi slutte med det. Har alltid med en flaske vann på tur nå som jeg skyller den med hvis uhellet er ute. Har også ALLTID med en ekstra ) Jeg er forresten helt enig i at det er utroooolig mange hysteriske damer her inne!!!!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #36 Skrevet 29. november 2006 Til dere som er redde for bakterieoverførsel mellom mor-barn: Kysser dere aldri barnet deres? Trist.
akt80 & Sara Emilie Skrevet 29. november 2006 #37 Skrevet 29. november 2006 jo kysser jenta mi, men ikkje på munnen! den er reservert fremtidige kjærester!
♥@nette med prinsessene♥ Skrevet 29. november 2006 #38 Skrevet 29. november 2006 Men dere... ærlig talt..... her verserer det faktisk mange gode grunner både for og imot. Kan ikke dere bare innse at det ikke nytter å dikutere for og imot også bare innse at alle har foskjellige meninger og alle gjør nok det de mener er best for babyen sin!!! Nytter ikke å diskutere andres mening... kan ikke alle bare mene det de vil da ? Det er jo ingen som krever at dere skal være enig.... alle forteller bare hva de gjør og hvorfor også kan dere selv velge........
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 29. november 2006 #39 Skrevet 29. november 2006 Alt man kan diskutere....og her blir vi aldri enige. Sier som @nette...kan ikke alle bare mene det de vil??? Må nå bare si...ingen unger dør av at mamma putter smokken i munnen etter den har falt på bakken!!! Sånn er det med den saken!
april 06;) + mai 09* Skrevet 29. november 2006 #40 Skrevet 29. november 2006 Det blir feil å nevne stivkrampe i denne sammenhengen, selv bare for å poengtere "hvor farlige" bakterier vi har i munnen. Svært mange bakterievarianter som finnes både her og der på kroppen (huden osv) er potensiellt skadelige, men det betyr jo f.eks ikke at du ikke kan gi barnet ditt en klem. Jeg ville heller ikke suget av smukken hvis jeg var syk, men det er jo ikke det det er snakk om her. Er helt enig i innlegget rett ovenfor her at dette ikke er noe å krangle om, men jeg forstår ikke at det skal være hverken umoralsk eller dumt av mødre å ta en hurtigrengjøring av smukken i munnen. Hva skal en da gjøre når barnet begynner i barnehagen og deler smukk med alle, syke eller ikke? Husk på; overdreven hygiene og manglende immunstimulering er en av de mest godtatte hypotesene for årsaken til den sinnsyke forekomsten av astma og allergi i Vesten...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #41 Skrevet 29. november 2006 Skylle smokken under rennende vann, da blir den renere.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #42 Skrevet 29. november 2006 Naa maa dere ærlig talt gi dere! Hva feiler dere? Det virker som alle som legger inn innlegg her vil ha en "godkjennelse" for hvordan de steller og behandler barnet. Hvis noen er kritiske her saa blir det jo krise og full krangling. Naar man spør om noe saa maa man jo regne med aa faa andres ærlige meninger. Dere er saa respektløse og slemme med hverandre! Hvis dere har saa mye ondskap og barnslighet i dere, saa ta dere heller en tur til kranglesiden istedet. Smil og vær glad! ;-)
Bonusmamma13 Skrevet 29. november 2006 #43 Skrevet 29. november 2006 Når poden kaster tutten på gulvet om natten står jeg ikke opp for å skylle den, men putter den i munnen i tilfelle det er støv på den så knerten skal slippe å få ekkelt støv i munnen. Når de begynner å krype rundt putter de alt mulif rart i munnen, skal jeg liksom sterilisere hele leiligheten hver dag da? Barn som aldri utsettes for bakterier blir mindre motstandsdyktige. Er nøye på rensligheten, men ikke bakteriehysterisk. Tror ikke det finnes bare en riktig måte å gjøre ting på og det er nå ikke nødvendig å gi andre masse pes bare fordi man gjør ting på litt forskjellig måte..
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #44 Skrevet 29. november 2006 Det er ikke farlig å ta smokken i munnen før man gir den til barnet. De bakteriene barnet nok tåler best er de som kommer fra mor.... Man smaker/blåser jo på grøten til barnet før han spiser det...det går jo for det samme... hilsen sykepleier
Gjest Skrevet 29. november 2006 #45 Skrevet 29. november 2006 Jeg har lest at man kan overføre en bakterie som heter Streptococcus mutans fra den voksne til barnet. Det er en av de bakteriene som forårsaker karies dvs tannråte. Emaljen på barnas tenner er ikke så sterk som hos oss voksne, så jeg deler ikke mitt spytt med ungene. Det er min grunn da ;o)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 29. november 2006 #46 Skrevet 29. november 2006 Tannlegen sa til meg at det verste han så, var når folk puttet smokken til babyen i munnen for så å gi den til barnet. Da var det mye bedre å ta den fra gulvet og direkte inn i barnets munn. Dette er pga alle bakteriene som florerer i munnen vår. Mye mer bakterier enn på gulvet, faktisk. Tannlegen burde jo iallefall vite hva han snakket om! Når det er sagt, så mener jeg at folk må få gjøre hva de vil uten at jeg legger meg oppi det iallefall =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå