Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Dette har jeg faktisk ikke hørt om før, finnes det noen god grunn?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Pga bakteriefloraen du har i munnen.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 hvis du blir bitt dypt nok av et menneske må du ta stivkramp sprøyte. det sier noe om hvor heftige bakteriene vi har i munnen er. jeg har aldri hatt smokken hennes i munn.
Janne&Noah Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Men har det ikke noe å si at når de får morsmelk så får de også alle antistoffene våre? Tåler de ikke de bakteriene da?
Brava Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 bakteriefloraen i munnen er da ikke så heftig! Dessuten: jeg ammer jo babyen min så da er jo han resistent mot de samme bakteriene som jeg!?? Jeg fortsetter å gjøre dette til noen overbeviser meg om det motsatte jeg.. Noen som kan opplyse mer???
Zupermam Skrevet 28. november 2006 #6 Skrevet 28. november 2006 Tar du tyggis ut av munnen på andre og putter i din egen? Eller mat? Det er hæslig å overføre dine egne bakterier fra munnen din og over til babyen. Æsj!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #7 Skrevet 28. november 2006 selv om du ammer, trenger du ikke gi babyen din spyttet ditt.
Expat Skrevet 28. november 2006 #8 Skrevet 28. november 2006 Who knows, nesten alle barn på to år har mors bakterieflora i munnen uannsett... Ammer du så er jo mm beskyttende mot din munnflora. og hvis du har mye hull i tennene så tygg Extra tyggis med xylitol selv, en finsk studie har vist at det beskytter barnet mot å overføre de stygge bakteriene til barnet.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #9 Skrevet 28. november 2006 men hvorfor skal man absolutt putte smokkens sugedel i sin egen munn? Og hvis man blir smittet av et virus e.l tar det litt tid før det dannes antistoffer i melken, så barne er ikke automatisk immune mot våre virus/bakterier.
Brava Skrevet 28. november 2006 #10 Skrevet 28. november 2006 jeg driver jo ikke med det for gøy skyld. Jeg snakker om når vi er borte fra hjemmet og smokken faller på gulv eller bakken. Da stapper jeg den i munnen min før jeg gir den tilbake til ham...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #11 Skrevet 28. november 2006 Her var det mye uvitenhet gitt...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #13 Skrevet 28. november 2006 så i tillegg til bakteriene fra gulvet får han bakterier og litt god-spytt fra mor. Munnen din steriliserer jo ikke smukken da vet du, du bare tilfører litt ekstra nam, og så får du litt gulv-oppsop i munnen selv da:)
Molait Skrevet 28. november 2006 #15 Skrevet 28. november 2006 Med første barnet: Man koker smokken så fort den har falt på gulvet Med barn nr. 2: Man skyller smokken Med barn nr. 3: Man suger selv av det værste bøsset og putter så smokken inn i barnets munn En artig sak som sto i foreldre og barn en gang. (noe lignende iaf) Selv koker jeg smokkene etter en stund (amler opp et lite lager) eller skyller jeg dem i kaldt vann. Er vi ute og det har kommet noe bøss på den så JA jeg suger da dette av og gir den til gutten. Fysj og skam. Nei da, sikkert ikke det beste men hallo, dem dauer ikke av det. Jeg gir ikke andre tyggisen min men kan drikke av samme flaske! Og mange tørker av tuten med hånda først. Det er myye værre enn å ikke gjøre det. Des. det er faktisk mye spytt som kommer ut når man hoster og faktsik når man snakker. (sett på csi..hehe)Jeg snakker mye med gutten min med ansiktene våre nærme...jaja
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #16 Skrevet 28. november 2006 Du som nevnte stivkrampe: Skal man løpe til legen og får stivkrampesprøyte hvis man har klint med noen?
Benni-min Skrevet 28. november 2006 #17 Skrevet 28. november 2006 Jeg har hatt tutten til lillegutt i munnen min (det samme har sambo) flere ganger, og gutten har nå ikke ennå vært syk. Han er 4mnd nå. De bygger vel opp et imunforsvar de også. Jeg ammer ikke. Har ikke gjort det siden lillegutt var 6uker.
Expat Skrevet 28. november 2006 #18 Skrevet 28. november 2006 Stivkrampen er jo gitt ved 3mndsen? Eller var det før?
nasse nøffen Skrevet 28. november 2006 #19 Skrevet 28. november 2006 smaker du ikke på melken på flasken eller grøten på skjeen heller da regner jeg med??????????? tipper brystvortene er fulle av bakterier å jeg, varme ammeinnlegg med stadig lekk... nei, jeg sutter heller på sutten jeg, enn å dytte den i munnen hennes med sand og diverse,,, gjør d foressten hjemme også, selv om det er 20 skritt til vasken,,, koker dem innimellom... nei bevare mæ væl......... de slikker og suger på alt... så de overlever nok litt mamma bakerier også( vil helst gjøre d selv da, vil ikke at noen andre skal sutte på hennes sutt)
Brava Skrevet 28. november 2006 #20 Skrevet 28. november 2006 hallo? Er det mulig å være litt hyggelig i svarene eller? Vet jo at jeg ikke steriliserer med munnen min da.. he-he. Men noe hysterisk mor er jeg ikke og kommer jeg aldri til å bli, og tror ikke sønnen min har vondt av det :-) Og immunforsvaret hans må jeg jo bygge opp da, hi-hi
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #21 Skrevet 28. november 2006 jeg snakker om hvis man blir bitt til blods av et annet menneske!!! Ikke hvis man kliner...jeeeez!! Bare for å poengtere at det er farlige bakterier i munnhulen vår.
Zupermam Skrevet 28. november 2006 #22 Skrevet 28. november 2006 det ser bare så hæselig ut! Du hadde ikke gjort det med fremmende, nemlig.
Brava Skrevet 28. november 2006 #23 Skrevet 28. november 2006 men jeg hadde jommen ikke ammet fremmede heller ! :-)
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 28. november 2006 #24 Skrevet 28. november 2006 Så hysteriske noen er... syns jeg.
Brava Skrevet 28. november 2006 #25 Skrevet 28. november 2006 Hva gjør dere andre da? Koker smokkene hver gang den faller på gulvet? Bare lurer:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå