Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 noen som har prøvd den? Er den pålitelig? Hadde kanskje vært litt kjekt.. Så kan jeg ta det vanlige termometeret om det ser ut som han har feder... Hvis det ikke er helt til å stole på.. Noen som har prøvd det? Funka det bra?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Jeg har øretermometer! Fungerer kjempe bra! han vokner ikke hvis jeg sjekker tempen om natten. hvis feberen har vært veldig høy (som etter vaksina) har jeg dobbelt sjekket med vanlig termometer. Har ingen erfaring med smokk termometer men tror nok at den jeg har er enklere! Tror mamma kjøpte den på apoteket.
lana<3 Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Vi har det...sjekker først med smokken og hvis den er fin bruker vi den i rumpa, har ikke fått bruk for den i rumpa enda da men... Babyen må ha smokken lenge i munnen før den riktige temperaturen kommer og det gjør at det er vanskelig å måle temperaturen....tar ca 5 min å måle tempen..men har funnet ut at jeg har smokken i munnen til den er 35 grader så tar hun resten...så slipper hun å ha den i så lenge,har lest om smokkehysteriet her inne vet ikke om du er en av dem men hun lever enda hun lille hi hi...
Tiddelidu Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Jeg har da lært at man skal måle i endetarmen for der finner man kroppens kjerne-temperatur, altså den riktige. Måler man i munnen har temperaturen normalt synket. Jeg ville ikke stolt på denne smokken, men det kan selvfølgelig være en indikator for feber. Dersom barnet har litt høy temperatur med smokken, så kan man regne med at han egentlig har litt høyere temp. Man legger til ca 0.5 grader ved å måle i munn, under armen.
-carina- Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 I reklamen for smokken (om du tenker den det er reklame for på siden her) så står det at temperaturen skal være korrekt +/- 0,1 grad. Har også hørt det Sondre&Meg 4/9 sier. Men det kan jo være at de allerede har lagt til den halve graden... Om du bruker smokk, så tror jeg at jeg ville ha brukt den først. Om den viser noe urimelig langt fra normalen, så sjekk i endetarmen. ) (Sånn gjør vi det nå på sykehuset, i alle fall. Ikke med smokk på våre 90 åringer, da men måler først i øret, kontrollerer med en i baken om tempen er veldig høy).
Gjest Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 Ja den stemmer, testet med en i baken samtidig. Eneste er at jenten ikke liker å suge på den så det er litt vanskelig å tvinge henne.
lana<3 Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 sorry skrev litt feil lenger oppe....bruker IKKE smokken i rumpa på babyen...hi hi...skrev bare litt feil...huff og huff...*kremt*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå