Gå til innhold

Hvor kan jeg ta privat ul i Trondheim?? bekymret og redd.


fox`y

Anbefalte innlegg

å hva koster d??

er så bekymret for spira i magen min.var til legen men han sa at magesmertene kom til å gå over, d er helt jævlig til tider.klarer nesten ikke gå, er svimmel å har lagt på meg en god del lell om jeg er bare 7+6 på vei.. er skikkelig bekymret rett å slett.. ringte jordmor i dag men fikk beskjed om at jeg ikke fikk komme dit før 20 mars.. d er jo en hel evighet til...

får jo ikke sove pga dette....

takker for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei fox'y!

 

Jeg skjønner veldig godt at du er bekymret og nysgjerrig på å finne ut hvorfor du har disse smertene. Jeg har hatt en god del plager med blødninger og ville derfor ha en tidlig UL for å se om alt sto bra til med den lille. Jeg er selv trønder, men er bosatt i Oslo. Jeg ringte Majorstuaklinikken for å høre om jeg kunne få en time, men de skulle ha 1200 kr for en vanlig konsultasjon. Det syntes jeg var i dyreste laget når det faktisk er gratis å gå til lege. Mitt råd til deg er å ringe direkte på gyn.avd. på sykehuset og fortelle at du har sterke smerter og er bekymret. Du kan gjerne si at du vil at de skal undersøke deg slik at du kan slappe av. Det er bare å si at du er svært urolig og at det forstyrrer nattesøvnen din, og da tar de deg helt sikkert inn. Du trenger heller ikke å betale noe på sykehuset for denne konsultasjonen selv om den er utenom de vanlige svangerskapskontrollene. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ringt nå, for da kan det hende at du får en time allerede i morgen tidlig:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte nedover på sykehuset men måtte ha henvisning fra legen min,uansett hvor mye smerter jeg har.. å han var jeg til i forrige uke å forklarte situasjonen.han tar ikke meg på alvor..er så frustrert nå,vet ikke hva jeg skal gjøre,får jo ikke sove heller. er jo ikke godt å hele tiden gå rundt me magesmerter å være bekymret.. prøvde å søke om privat klinikker som tar ul men fant ikke noe...

men takk for rådet du ga.. håper bare allt står bra til me den lille spira mi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Har vært like bekymret selv i forrige svangerskap. Legen min tok meg ikke på alvor og bad meg se det an. Fikk ikke sove og var veldig bekymret... Gikk da på legevakten. Derfra ble jeg direkte henvist samme dag til ul på sykehuset. Var desverre MA den gangen og skulle jeg hørt på legen min hadde jeg gått slik i fire uker lengre (var i uke 11 da MA ble oppdaget, hadde fått ny time hos legen min uke 15...)

 

Stå på, du har rett på å bli undersøkt, det er du som kjenner kroppen din!

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva du kan prøve? Dra ned til legevakta på st. olav på ettermiddagen/kvelden etter kl 16, når fastlegen din har stengt. Hvis det er akutt må de ta deg inn... Og sterke mavesmerter ved graviditet er jo akutt! Da regner jeg med du blir skikkelig undersøkt og får ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh..det er slitsomt med sånne leger..

Jeg hadde også helt sinnsyke magesmerter fra uke 5 til uke 7 ,men jeg ble henvist til tidlig ul med en gang.

Synes det er dårlig av legen din!!

Men poenget mitt er at de fant ut at jeg hadde en vanncyste som hadde sprukket(noe jeg aldri har hatt før!!!)Men det var helt ufarlig for både meg og spiren da;o)

Men den kunne gi akutte magesmerter...

Jeg er nå 10+4 og er ikke plaget lenger.

 

Håper det løser seg for deg og at du blir henvist av en annen lege.

Lykke til!;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...