Gå til innhold

"L+1" på helsekortet. Hva er det forkortelse for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør her også jeg... (samme som 3. tri)

Så på helsekortet mitt da jeg kom hjem fra legen i dag at det sto L+1 (under urin), er det noen her inne som vet hva det betyr? Regner ikke med at det er noe spes siden det ikke ble nevnt på kontrollen, men hadde vært trivelig om noen vet hva det er forkortelse for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leukocytter, økt innhold i urin. Kan bety en infekson eller noe, mener jeg. Leukocytter er hvite blodlegemer

Skrevet

Jeg fikk L+1 da jeg leverte urinprøve jeg tok hos jordmor. Hun sa den var forurenset og derfro det resultatet.

Skrevet

Hei!

Vil tro det er leukocytter du har litt utslag på. Kan være tegn på urinveisinfeksjon, men siden legen ikke nevnte noe er sikkert resten av urinen din fin!

Lett for at urinen blir litt forurenset på vei ut, man har jo endel basselusker nedentil som kan følge med i urinprøven:)

Skrevet

hadde b+3, noe som ikke var noe bra. Hun forklarte at det var blod i urinen, kanskje hun glemte å nevne det andre i farten... Har sendt til dyrkning, så får vel vite i løpet av noen dager!

Skrevet

Hei igjen!

Ser ut som du har en urinveisinfeksjon ev. blærekatarr, men det får du jo snart svar på. I så fall drikk mye og få i deg c-vitaminer, det liker ikke bakteriene!! :)

Hilsen anonym som svarte deg kl. 21.45 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...